پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ذخایر راهبردی کالاهای اساسی ما وضعیت مطلوبی دارد، گفت: به دلیل تجربه‌های قبلی هیچ چیز ما را در شرایط بحران غافگیر نخواهد کرد و ما در حال حاضر شرایط تاب آوری برای گذر از هر بحرانی را داریم.

شعارسال: حسین شیرزاد درباره آمادگی کشور برای مقابله با شرایط بحران در بخش کشاورزی و غذا، افزود: نگرانی در بخش تامین کالاهای اساسی وجود ندارد و این موضوع در ستاد اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، وی اظهارداشت: اکنون با میزان کالای اساسی ذخیره شده در انبارها حداقل تا 6 ماه بدون حتی یک کیلوگرم واردات دوام خواهیم آورد، ضمن اینکه ذخایر انبارها دائم در حال نو شدن هستند.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تولید محصولات کشاورزی و غذا در داخل کشور را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امسال تولید گندم در کشور در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و بار دیگر خودکفایی در تولید این کالای اساسی تکرار می‌‌شود.

شیرزاد ادامه داد: در پی بارندگی‌های اخیر مراتع ما شرایط بسیاری خوبی دارند به نحوی که در 15 سال گذشته بی نظیر است و این به معنی تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها برای تولید شیر و گوشت در سطح مناسب است.

معاون وزیرجهادکشاورزی با اشاره به شکل‌گیری بازار تهاتر مرزی با کشورهای منطقه، ‌این امر را راهکاری برای تامین بخشی از نیاز کالاهای اساسی کشور دانست.

شیرزاد با تاکید بر اینکه در همین شرایط نیز بسیاری از کشورها با ما تبادلات تجاری بالایی دارند، افزود: ما همچنان با کشورهای آمریکای لاتین، روسیه، اوکراین و کشورهای آسیای میانه ارتباط خوبی داریم و مراودات تجاری با آنها برقرار است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره این موضوع که علی‌رغم فراوانی کالاهای اساسی، شاهد افزایش نجومی قیمت‌ها هستیم، گفت: نظام توزیع کشور مشکل دارد، شبکه مویرگی توزیع با شبکه اقتصاد کلان کشور همراه نیست و این موضوع یکی از دلایل گرانی است.

شیرزاد افزایش هزینه‌های سربار را دلیل دیگر افزایش قیمت کالاهای اساسی برشمرد و افزود: در شرایط فعلی افزایش هزینه‌های سربار طبیعی است، به طور مثال هزینه دموراژ و بیمه در بخش حمل و نقل دریایی برای کشور بالا رفته است.

وی اضافه کرد: بیمه حمل و نقل کشتی به طور متعارف نیم درصد است، اما اکنون برای کشور ما به 7 تا 8 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: هر چند در تولید و تامین کالاهای اساسی با مشکلاتی رو به رو هستم، اما شرایط سلامت مردم نشان می‌دهد کشور ما کشاورزی قدرتمندی دارد که غذای سالم و کافی برای جامعه تولید می‌کند.

شیرزاد افزود: در 40 سال گذشته تولید محصولات در بخش کشاورزی کشور از 30 میلیون تن به 150 میلیون تن افزایش یافته و این اتفاق به معنی توانمندی بالای این بخش برای حفظ امینت غذایی کشور در هر شرایطی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1خرداد1398 ، کدخبر: 83323582: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین