پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
عضو هیات مدیره تعاون روستایی کشور گفت: ظرفیت های کشاورزی در البرز کم نظیر است که تعاون روستایی استان بایستی از این ظرفیت ها به موقع و مناسب استفاده کند.

شعار سال: رضا رحیمی روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر تعاون روستایی استان البرز افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی در حوزه‌های مختلف آموزش و توانمندسازی تشکل‌ها اقدام کرده و در البرز نیز مدیر جدید بایستی در بحث توانمندسازی تشکل‌ها، تحول را در برنامه کاری خود قرار دهد.

وی به اهمیت موضوع بازرگانی محصولات کشاورزی اشاره کرد: گفت خانواده تعاون روستایی افزون بر بحث تأمین نهاده‌ها برای تولید و پرورش گیاهان زراعی وباغی باید به موضوع بازرگانی محصولات کشاورزی توجه کند.

عضو هیأت مدیره تعاون روستایی کشور گفت: باید تلاش کنیم تا رابطه بین تولید کننده و مصرف کننده به صفر برسد که تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی نقش بزرگی در این بخش دارند.

وی بیان داشت: نمونه این کار توزیع میوه شب عید است که در البرز با کمترین دغدغه انجام شد و برای رسیدن یه این هدف به دنبال ایجاد شبکه ای هستیم تا رابطه مستقیم بین تمام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مبتنی بر فناوری جدید IT انجام شود.

عضو هیأت مدیره تعاون روستایی کشور افزود: استان البرز محل استقرار بسیاری از مؤسسات و سازمان‌های ملی و تحقیقاتی است که برگ برنده‌ای برای مدیریت تمام دستگاه‌های اجرایی به خصوص تعاون روستایی است.

رحیمی اظهار داشت: فعالان بخش کشاورزی می‌توانند بسیاری از تحقیقات را با استفاده از ظرفیت این مؤسسات انجام دهند.

وی گفت: ظرفیت‌های کشاورزی در البرز کم نظیر است به طوری که کرج از قدیم الایام به عنوان یک شهر کشاورزی مطرح بوده و اکنون صنعت آن را تحت الشعاع قرار داده ولی باید به گونه‌ای شود که البرز مرکز گلخانه‌ها و روش‌های مدرن در تولیدات گیاهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه البرز برندهایی همچون آلوی برغان، هلو و گردو دارد، افزود: البرز می‌تواند از همجواری با استان‌های دیگری که ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارند بهره برده و پشتیبانی برای تأمین این محصولات در تهران باشد.

رحیمی اضافه کرد که البرز می‌تواند با خرید محصولات کشاورزی استان‌هایی همچون مازندران، همدان و قزوین و بسته بندی و فرآوری مناسب آنها، بازار خوبی را به دست آورد که در این میان از ابزار قدرتمند تشکل‌ها می‌تواند بهره ببرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها تشکل‌ها را خیلی قوی‌تر کنید، افزود: اتحادیه‌های تعاون روستایی از ظرفیت قومیت‌های مختلف در این استان بهره ببرند تا این بخش قوی‌تر بشود.

وی بیان داشت: همچنین تشکل‌های تعاون روستایی باید در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت تأثیرگذار بوده و صادر کننده کالاهای بخش به استان‌های مختلف باشند علاوه بر اینکه ایجاد گلخانه‌های مدرن و دامداری‌های مدرن را برعهده بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 7 خرداد 98، کد مطلب: 83330767: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین