پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۳۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
قیمت دلار رد مرز ۱۳ هزار تومان به ثبات نسبی رسیده است. پس از نوسانات کاهشی۱۹ روز ابتدایی خردادماه، بازار ارز از روز دوشنبه نسبتا آرام شده و در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دامنه حرکتی آن محدودتر شد. روز چهارشنبه دلار مانند روز چهارم هفته در دامنه محدود ۱۲ هزار و ۹۵۰ تا ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان حرکت کرد و نتوانست نشانه جدی افزایشی یا کاهشی جدیدی را از خود بروز بدهد.

شعار سال: شاید تنها نشانه‌ای که افزایشی‌ها را امیدوارتر کرد، عبور قیمت دلار از مرز ۱۳ هزار تومانی با ۸۰تومان افزایش و رسیدن به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰ تومانی بود. در واقع اینکه دلار پس از۲ روز نوسان در کانال ۱۲ هزار تومانی توانست به کانال ۱۳ هزار تومانی بازگردد، برای افزایشی‌ها امیدوارکننده بود؛ چراکه می‌توانست نشان‌دهنده کشف کف قیمتی بازار و قرار گرفتن در مسیر جدید باشد. البته پیش‌تر قیمت دلار یک‌بار پس از بازگشت از کانال ۱۲ هزار تومانی و ورود به کانال ۱۳ هزار تومانی با چنان شدت فروشی مواجه شد که بار دیگر به کانال پایین‌تر بازگشت.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ به‌نظر می‌رسد بیشتر فعالان باور دارند، بازار در شرایط فعلی بیشتر تحت‌تاثیر ابهام در مورد آینده دلار قرار دارد و کمتر معامله‌گری حاضر به خرید و فروش در بازار بوده است. از نظر این عده در چنین شرایطی، هر زمان قیمت دلار کاهشی یا افزایشی می‌شود، بیشتر به میزان عرضه بازارساز بستگی دارد و معامله‌گران به دلیل احتیاط، نقش چندانی در تغییرات قیمتی ندارند. به گفته برخی فعالان باتجربه بازار، تشویشی که در مورد احتمال هرگونه اتفاق سیاسی جدید بین‌المللی وجود دارد، میان معامله‌گران موجب شده است که آن‌ها نتوانند با اطمینان خاطر موقعیت معاملاتی خود را تعیین کنند. این در حالی است که بسیاری از معامله‌گران باور دارند، شرایط سیاسی و خبر‌های بیرونی، تاثیر چندانی در روند فعلی بازار ندارند و بازار به دلیل کمبود تقاضای بنیادی توان نوسان افزایشی خاصی را از خود نشان نداده است. از آن‌سو، از نظر آن‌ها بازار به دلیل کاهش شدید یک ماه اخیر، کم‌کم با احتیاط بیشتر فروشندگان مواجه شده است. در مقابل چنانکه اشاره شد برخی ابهامات سیاسی را عاملی دانسته‌اند که منجر به رفتار احتیاطی معامله‌گران شده است. از نظر این عده مهم‌ترین عامل خبری فعلی تاثیرگذار بر بازار، سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران است که گفته می‌شود پیامی از سوی آمریکا برای ایران دارد و برخی از افرادی که به حضور این مقام ژاپنی برای کاهش تنش‌ها خوش‌بینند، عنوان می‌کنند وی امتیازاتی را که آمریکا برای شروع مذاکره با ایران در نظر دارد، را به طرف ایرانی انتقال خواهد داد. وزیر امورخارجه ژاپن در اولین اظهارات خود عنوان کرد، آماده هستیم هر کاری انجام دهیم تا شدت تنش میان ایران و آمریکا کاهش یابد.

با این حال، برخی از فعالان باوردارند، معامله‌گران افزایشی باور دارند، خالی‌فروش‌ها و معامله‌گران کاهشی سفر آبه به تهران را برجسته کرده‌اند؛ از نظر آنها، آنچه کاهشی‌ها از آن سخن می‌گویند اخباری است که کسی از آن اطلاعی ندارد؛ حال آنکه در خبر‌های رسمی، نشانه‌ای از تغییرات بنیادی در مواضع ایران و آمریکا دیده نشده است. البته تنش‌های منطقه‌ای در ۱۰ روز اخیر تا حد زیادی کاهش یافته است. در این میان، همچنان تعدادی از معامله‌گران عنوان می‌کنند، در گذشته خرید‌های زیادی در بازار ارز انجام شد و هم‌اکنون بازیگران بزرگ، ریال زیادی برای حضور در بازار ندارند. در مقابل عده‌ای نیز بر عرضه مناسب ارز توسط بازیگران بازارساز تاکید می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت: دیدگاه‌های متناقض بسیاری در بازار ارز در روز‌های اخیر شنیده می‌شود و تفسیر‌ها به قدری متناقض است که تصمیم‌گیری برای گرفتن موقعیت فروش یا خرید را دشوار می‌کند.

در روزی که دلار افزایشی شد، سکه تمام بهار آزادی نیز ۳۰ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و توانست با عبور از سطح حمایتی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به قیمت ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برسد. این اتفاق در حالی رخ داد که این فلز گرانبها روز دوشنبه به کانال ۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رفته و روز سه‌شنبه از آن عقب نشینی کرده بود. باید دید روز پنج‌شنبه شاهد بازگشت سکه از سطح حمایتی خواهیم بود یا قیمت در کانال ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تثبیت خواهد شد؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو ، تاریخ انتشار 23خرداد 98، کد خبر: 402292، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
قیمت دلار میاد پایین بدجورم میاد پیش بینیم اینه تا 8 تومن میاد و رو 9 اینطورا میمونه والا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین