پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
آرمین ایثاریان، کارگردان مستند تحسین‌شده «اسرار دریاچه» ضمن ابراز رضایت از نمایش فیلمش در گروه هنر و تجربه گفت که برای ساخت این مستند، تیمی ۷۰ نفری بیش از ۳ سال زمان صرف کرده‌اند.

شعارسال: آرمین ایثاریان، کارگردان فیلم مستند «اسرار دریاچه» که این روزها در گروه هنر و تجربه روی پرده سینما رفته است، درباره این فیلم به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: مستند «اسرار دریاچه» به منطقه تخت سلیمان و اکتشاف اعماق دریاچه این منطقه می پردازد.

وی ادامه داد: در این فیلم همراه با تیم حدوداً ۷۰ نفر در مدت زمان سه سال و نیم کار کردیم و تجهیزات مختلفی را برای غواصی در اعماق دریاچه به کار گرفتیم و از همکاری استادان دانشگاه‌های مختلف مثل دانشگاه تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی و دانشگاه قزوین برای فعالیت‌های پژوهشی فیلم بهره گرفتیم و در نهایت موفق شدیم فیلمی را بر اساس این پژوهش‌ها به سرانجام برسانیم که خوشبختانه با اقبال مخاطبان هم روبرو شد.

این مستندساز درباره تجربه اکران در گروه هنر وتجربه بیان کرد: وجود «هنر و تجربه» اتفاق مهم و فرخنده‌ای برای فیلمسازانی است که در سینمای مستقل فعالیت می‌کنند، چون هنر و تجربه این امکان را فراهم می‌کند تا فیلم‌هایی که به طور معمول امکان اکران در سینمای تجاری را ندارند، بتوانند از طریق این مجموعه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: «اسرار دریاچه» با وجود آن که در ماه مبارک رمضان اکران شد، توانست نمایش خوبی داشته باشد و سالن‌ها تقریبا یک‌سوم، دو سوم یا نصف پر می‌شدند که می‌توان گفت در قیاس با سایر فیلم‌ها اکران خوبی داشتیم و از این که توانستم با مخاطبانم ارتباط برقرار کنم بسیار خوشحالم.

ایثاریان درباره پرداختن به چنین سوژه‌های دشواری برای فیلم بعدی خود بیان کرد: به لحاظ اقتصادی، بازخورد مورد انتظارم را در بخش فروش فیلم نداشتم و موسسه «نشنال جئوگرافی» که خریدار این فیلم بود، به دلیل تحریم‌ها از خرید فیلم صرف نظر کرد. بنابراین در انتخاب سوژه بعدی باید با دقت بیشتری عمل کنیم و سراغ سوژه‌هایی برویم که بخش اقتصادی آن را با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور پیش‌بینی کنیم.

دریاچه تخت سلیمان در ۴۵ کیلومتری شمال شرق تکاب در استان آذربایجان غربی و روبروی ویرانه‌های باقیمانده از معبد آناهیتا قرار دارد. این دریاچه در واقع چشمه‌ای جوشان است و برخی مردم محلی معتقدند در کف آن انگشتر حضرت سلیمان وجود دارد!

عمق دریاچه تخت سلیمان در برخی نقاط به ۱۱۲ متر می‌رسد اما به دلیل فشار آب دریاچه و املاح سنگین مانند آرسنیک، غواصان از نفوذ به عمق بیش از ۳۱ متر عاجز ماندند. این موضوع در تحقیقات مستند «اسرار دریاچه» تا ۴۲ متر ارتقاء یافت و برای نفوذ به عمق بیشتر، از ROV (زیردریایی کنترل‌شونده) استفاده شد.

مستند «اسرار دریاچه» در دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت که پاییز سال گذشته برگزار شد، جایزه «بهترین پژوهشگر»، «بهترین فیلمبردار» را دریافت کرد. همچنین تندیس هنر و تجربه مشترکاً به کارگردان «بهارستان» و کارگردان «اسرار دریاچه» رسید.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار : 24 خرداد 98، کد خبر:13980324000164  www.farsnews.com ،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
متاسفانه با اینهمه زمان و تلاش سازندگان فیلم های مستند توحهی کمی به انها میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین