پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۳۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه فرار مالیاتی برخی وکلا زیاد است، گفت: عدم درج حق الوکاله در قراردادها فرار مالیاتی محسوب می شود که این موضوع جرم است.
شعار سال: نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه فرار مالیاتی برخی وکلا زیاد است، گفت: عدم درج حق الوکاله در قراردادها فرار مالیاتی محسوب می شود که این موضوع جرم است.

بعد از موضوع رسانه‌ای شدن موضوع فرار مالیاتی پزشکان، بحث عدم شفافیت حق‌الوکاله‌ها و فرار مالیاتی برخی از وکلا به یکی از موضوعات اصلی حوزه حقوقی و قضائی تبدیل شده‌است. رئیس قوه قضائیه نیز در دیدار برخی از وکلا بر موضوع شفافیت حق‌الوکاله‌ها تاکید کرد و آن را کمکی به سازمان امور مالیاتی دانست. در همین راستا، محمدکاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، گفت: عدم درج مبلغ واقعی حق‌الوکاله در قرارداد وکالت، فرار مالیاتی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی برخی وکلا تصریح کرد: خیلی از وکلا، مبلغ واقعی حق الوکاله دریافتی را در قرارداد نمی‌نویسند و این به معنای فرار از پرداخت مالیات بوده که جرم محسوب می‌شود.

پرداخت حق‌الوکاله باید با کارت‌خوان باشد

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس با تاکید بر تمهید سازوکاری به منظور جلوگیری از فرار مالیات، پرداخت حق‌الوکاله از طریق دستگاه کارت‌خوان را به عنوان یک راهکار مطرح کرد و گفت: قراردادهای فی‌مابین وکیل و موکل باید بر اساس آئین نامه حق الوکاله تنظیم شود و موکل نیز باید مبلغ حق‌الوکاله را بر اساس آئین‌نامه مذکور به حساب وکیل واریز کند.

کاظمی با اشاره به راهکار پیاده شده در خصوص پزشکان، تصریح کرد: موکلین باید موظف باشند که مبلغ حق الوکاله را از طریق همان دستگاه کارتخوانی که به حساب شخص وکیل متصل است، پرداخت کنند تا بتوان بر اساس مبلغ واقعی حق‌الوکاله، از وکیل مالیات دریافت کرد.

مبلغ فرار مالیاتی برخی وکلا زیاد است

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس با اشاره به اینکه همه در قبال قانون یکسان هستند، تصریح کرد: وکلا نیز باید مطابق قانون، مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند.

کاظمی در واکنش به مبلغ نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وکلا که در رسانه‌ها مطرح شده نیز تصریح کرد: درآمد وکالت زیاد است و به دلیل فرار مالیاتی صورت گرفته حق دولت تضییع می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:24شهریور 1391،کد خبر:4640157،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
فرار مالیاتی درهمه شغلهای ایران وجود داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین