پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲
رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری گفت: تنها 10 تا 15درصد پرونده های حقوقی در کشور دارای وکیل است و اجباری کردن وکالت برای طرح دعوا و دفاع در محاکم قضایی می تواند این شاخص را افزایش دهد.

شعارسال: مرتضی شهبازی نیا روز پنجشنبه در حاشیه سفر یک روزه به قزوین در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه وکالت به عنوان یکی دیگر از عوامل افزایش استفاده از وکیل در پرونده ها افزود: موکلان می توانند حق الوکاله و هزینه مربوط به استفاده از وکلا را در چارچوب قرارداد بیمه ای با موسسات مربوطه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص اکنون در حال طی مراحل امضای تفاهم نامه با شرکت بیمه ای هستیم.

رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری اضافه کرد: مهمترین چالش نهاد وکالت تضمین امنیت شغلی وکلا است تا در فضایی آرام و امن رسالت دفاع از موکل و دفاع از حاکمیت قانون انجام گیرد.

شهبازی نیا افزود: امروزه مساله امنیت و مصونیت وکلا در دفاع از پرونده ها از حساسیت بیشتری برخوردار شده است چون بر اساس استانداردهای بین المللی هیچ وکیلی نباید در پرونده ای که دفاع کرده مورد بازداشت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به تازگی شاهد بازداشت تعدادی از وکلا بوده ایم، گفت: صرف نظر از جزییات پرونده وکلای بازداشتی در نحوه انتقال آنها اصول قانونی رعایت نشده است و حتی موارد مورد تاکید رییس قوه قضاییه نیز در این زمینه اجرایی نمی شود.

شهبازی نیا اضافه کرد: نحوه انتقال وکلای بازداشت شده این شائبه را ایجاد می کند که آنها در حرفه خود تخلفی داشته اند و به همین خاطر در کشورهای دنیا در این زمینه بسیار احتیاط می شود.

وی اظهار داشت: گرچه به طور قطع نمی توان گفت چند درصد از وکلا بیکار هستند اما از آمار تمدید نشدن پروانه ها که باید هر سال با پرداخت هزینه ای صورت گیرد می توان گفت یک سوم وکلا در این شرایط قرار دارند.

شهبازی نیا در خصوص اینکه آیا صرف وجود اطلاعات حقوقی می تواند شرط موفقیت یک وکیل باشد نیز گفت:در حال حاضر تنها راه ورود به این حرفه شرکت در آزمون های سالانه است که داوطلبان بعد از قبولی باید دوره 2 ساله کارآموزی را با هدف کسب تجربه سپری کنند.

25 کانون وکلای دادگستری در سراسر کشور فعالیت می کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1397 ، کدخبر: 83024668،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
ا.ف75
واقعا باید خیلی از مسائلی که داره تو کسور رخ میده در همایش ها اسیب شناسی بشه و بعد راهکار های پیشنهادی به حالت اجرایی در بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین