پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
استرداد آسانژ که اطلاعات محرمانه رژیم آمریکا را منتشر کرده است، از منظر شماری از کارشناسان رسانه و هواداران آزادی انتشار اطلاعات، تلاش برای مسدود کردن رسانه های آزاد و افشای اطلاعات مورد نیاز مردم عنوان شده است.

شعارسال: ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس با استرداد جولیان آسانژ (Julian Assange)، بنیانگذار پایگاه افشاگر ویلی لیکس (WikiLeaks) به آمریکا موافقت کرد. رسانه ها در انگلیس نوشتند در پی تصمیم وزیر کشور انگلیس، فردا دادگاه انگلیس باید درباره تحویل دادن آسانژ به آمریکا تصمیم بگیرد. رژیم آمریکا، آسانژ را به 18 اتهام از جمله رخنه در رایانه های دولتی و ربودن و انتشار اسناد محرمانه دولتی، متهم کرده است. آسانژ 47 ساله به علت شدت بیماری، ماه گذشته نتوانست در دادگاه انگلیس حاضر شود و فردا جمعه قرار است جلسه دادگاه برگزار شود.

هفته پیش دادگاهی در اوپسالای سوئد اعلام کرد نمی خواهد آسانژ را به اتهام تعرض جنسی در سال 2010 میلادی، تحت پیگرد قرار دهد. آسانژ که اکنون در زندان امنیتی بل مارش لندن زندانی است، این اتهام ها را رد کرده است. وی به جرم نقض شرایط آزادی به قید وثیقه در انگلیس، به 50 هفته زندان محکوم شده است و پیش از آن به مدت هفت سال در سفارت اکوادور در لندن، زندگی می کرد.

در پی تصمیم وزیر کشور انگلیس، فردا دادگاه درباره این موضوع تصمیم خواهد گرفت و انتظار می رود رای نهایی، پس از ماه ها بررسی صادر شود. استرداد آسانژ که اطلاعات محرمانه رژیم آمریکا را منتشر کرده است، از منظر شماری از کارشناسان رسانه و هواداران آزادی انتشار اطلاعات، تلاش برای مسدود کردن رسانه های آزاد و افشای اطلاعات مورد نیاز مردم عنوان شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 23خرداد1398 ، کدخبر: 2450335: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین