پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۲۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
به رغم پایان یافتن دوران محکومیت جولیان آسانژ بنیان‌گذار ویکی‌لیکس، یک قاضی در لندن روز شنبه اعلام کرد؛ وی باید تا زمان برگزاری دادگاه استرداد به آمریکا، در بازداشت بماند.

شعار سال: به گزارش روزنامه گاردین، بر اساس حکم سابق دادگاه انگلیس، آسانژ باید در۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) از زندان «بلمارش» آزاد شود اما برابرحکم جدید قاضی دادگاه لندن، ویبه علت سابقه متواری شدن، همچنان باید در بازداشت بماند.

این روزنامه به زمان دقیق برگزاری دادگاه استرداد اشاره ای نکرد.

«ونسا بارایتسر» قاضی دادگاه به آسانژ گفته است که به عنوان فردی که قرار است مسترد شود، باید در زندان بماند زیرا بر اساس شواهد، در صورت آزاد شدن بار دیگر متواری خواهدشد.

جولیان آسانژ به حکم دادستان سوئد و به دلیل اتهام تجاوز جنسی در سراسر اروپا تحت پیگرد قانونی قرار داشتاما در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفت تا از استرداد خود به سوئد جلوگیری کند.

این اما یکی از اتهاماتی است که آسانژ به خاطر آن محاکمه می‌شود. ایالات متحده نیز خواستار استرداد بنیان‌گذار ویکی‌لیکس است.

قضات آمریکایی می‌خواهند او را به اتهام توطئه برای هک کردن کامپیوترهای دولتی و به دست آوردن اسناد سری آمریکا و انتشار آنها در سال ۲۰۱۰ محاکمه کنند.

علاوه بر این، آسانژ به انتشار هزاران ایمیل حزب دموکرات در جریان کارزار انتخاباتی ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ متهم است. این اسناد را هکرهای روسی به دست آورده بودند که به عقیده کارآگاهان، اقدامی در جهت تخریب کارزار ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتوننامزد دموکرات رقیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا بود.

آسانژ اما دزدیدن این ایمیل‌ها را رد کرده و در رابطه با انتشار آنها فعلاً اتهامی قضاییمتوجه او نیست.

پس از آن که پلیس انگلیس آسانژ را در ماه آوریل (فروردین) دستگیر کرد، ایالات متحده رسماً خواستار استرداد او شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 23 شهریور 98، کد مطلب: 83475366: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
کسی که خلاف میکنه رو اینجوری باید پیگیری کرد نه اینکه طرف هر غلطی بکنه از خاک ایران که بره بیرون تموم بشه بره هیشکی هم دنبالشه نمی افته
ناشناس
United States
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
ولی واقعا کارش قابل تقدیر بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین