پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
بر اساس سندی که از سازمان ملل متحد درز کرده، هکرها سال گذشته میلادی با هدف جاسوسی به سرورهای دفاتر این سازمان در ژنو و وین نفوذ کرده اند. از هویت هکرها و داده های به سرقت رفته اطلاعاتی در دست نیست.

شعار سال:بر اساس سندی که از سازمان ملل متحد درز کرده، هکرها سال گذشته میلادی با هدف جاسوسی به سرورهای دفاتر این سازمان در ژنو و وین نفوذ کرده اند. از هویت هکرها و داده های به سرقت رفته اطلاعاتی در دست نیست.

خبرگزاری The New Humanitarian با دسترسی به یکی از اسناد محرمانه سازمان ملل متحد، می گوید هکرها به ده ها سرور دفتر حقوق بشر این سازمان حمله کرده اند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد مسئول جمع آوری داده های حساس بوده و به خاطر برملا کردن موارد نقض حقوق بشر، از سوی حکومت های استبدادی تحت فشار و انتقادات گسترده بوده است.

یکی از مقامات سازمان ملل این حمله را «پیچیده» توصیف کرد ولی از ابعاد خسارات وارده مثل میزان داده های شخصی به سرقت رفته اظهار بی اطلاعی کرد. این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت که امنیت سیستم ها پس از این حمله افزایش پیدا کرده است. به گفته وی این حمله بسیار حرفه ای انجام شده بنابراین هکرها احتمالاً دولتی بوده اند.

بر اساس سند لو، ۴۲ سرور هک شده و ۲۵ سرور نیز مشکوک به هک هستند. سه عدد از سرورهای هک شده به آژانس حقوق بشر و دو سرور به کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا (ECE) تعلق داشته اند.

طبق گزارش مذکور هکرها با سوء استفاده از باگ نرم افزار مایکروسافت شیرپوینت به شبکه ها نفوذ کرده اند. نوع بدافزار به کار رفته مشخص نیست و تکنسین های سازمان ملل متحد نیز نتوانسته اند سروهایی که برای انتقال اطلاعات سرقتی استفاده شده اند را شناسایی کنند.

تکنسین های سازمان ملل در ماه های اخیر سخت مشغول تفکیک دیتاسنتر محلی از اینترنت، تغییر پسوردها و پاکسازی سیستم ها بوده اند. حداقل بیست سیستم بازسازی شده اند.

سازمان ملل متحد و دفتر حقوق بشر آن به خاطر نگهداری از داده های حساس، طعمه وسوسه کننده ای برای هکرها هستند. این بخش از سازمان ملل در گذشته همواره جنایات جنگی، نقض حقوق بشر و سوء استفاده از قدرت را به باد انتقاد گرفته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرچین،تاریخ انتشار:11بهمن1398،کدخبر:151410 ،khabarchin.org

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
0
جنگ سایبری هر روز داره گسترده تر میشه و می تونه تلفات وحشت آوری در آینده به بشر وارد کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین