پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
ایران خودرویی ها که این روزها خود را حسابی در محاصره ی یکی دو شرکت قطعه سازی می بینند با این حسابسازی اوضاع را برای خود بدتر می کنند. زیرا آنطور که از شواهد ماجرا برمی آید یکی از شرکتهای قطعه سازی برای تصاحب بقیه ی سهام ایران خودرو دندان تیز کرده است.

شعارسال: ایران خودرویی ها که این روزها خود را حسابی در محاصره ی یکی دو شرکت قطعه سازی می بینند با این حسابسازی اوضاع را برای خود بدتر می کنند. زیرا آنطور که از شواهد ماجرا برمی آید یکی از شرکتهای قطعه سازی برای تصاحب بقیه ی سهام ایران خودرو دندان تیز کرده است.

 شرایط این روزهای ایران خودرو اصلا مناسب نیست. بعد از ضرر و زیان ۷/۷ هزار میلیاردی این گروه خودروسازی حالا با تحقیقات انجام شده مشخص شده که درصدی از میزان این زیان صوری بوده و دلیل این ادعا قیمت خودروها در سال ۹۷ در مقایسه با قیمت اعلام شده در صورتهای مالی ۱۲ ماهه این گروه خودروسازی است. ایران خودرو که ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهام دارد ۱۱.۳۱۶.۵۴۰.۰۰۰ از سهام خود را در اختیار ۱۴ شرکت می بیند که بزرگترین سهامدار این گروه شرکت تدبیر سرمایه آراد با ۱۵.۲۳% سهام دیده می شود. ایران خودرویی ها که این روزها خود را حسابی در محاصره ی یکی دو شرکت قطعه سازی می بینند با این حسابسازی اوضاع را برای خود بدتر می کنند. زیرا آنطور که از شواهد ماجرا برمی آید یکی از شرکتهای قطعه سازی برای تصاحب بقیه ی سهام ایران خودرو دندان تیز کرده است. این در حالیست که براساس اعلام شورای رقابت در سال ۹۷ این گروه قطعه سازی نمی تواند در هیئت مدیره ی ایران خودرو چه بصورت مستقیم و چه بصورت غیرمستقیم و عمودی حضور داشته باشد. معطل ماندن تعداد زیادی از خودروهای این گروه به جهت عدم تأمین قطعه سوخت رسانی یکی دیگر از ماجراهایی بود که ایران خودرو را درگیر کرد. در همه ی این معادلات و با توجه به اینکه چند صندلی هیئت مدیره ی ایران خودرو بصورت غیرقانونی تصاحب شده باید از جناب یکه زارع پرسید نقش شما در این گروه خودروسازی چیست؟ این حجم از اتفاقات گوناگون در یک گروه تولیدی که بعضی از آنها رنگ و لعاب منافع شخصی دارند و این مدل از حسابسازی آیا نیاز به واکنش شما به عنوان نفر اول مجموعه ی ایران خودرو ندارد؟

سکوت این روزهای یکه زارع در بزرگترین گروه تولید خودروی کشور از هر زاویه ای که نگریسته شود جا را برای فعالیت عده ای که کمر به تصرف و اشغال این کارخانه بسته اند بازتر می کند. جناب آقای یکه زارع در این شرایط حساس وظیفه ی شما شفاف سازی است که اگر این کار انجام ندهید در مورد همه ی اتفاقاتی که در ایران خودرو می افتد مقصرید و البته با توجه به جایگاهتان باید بیشتر از همه پاسخگو باشید. مدتهاست که گفته می شود هیئت مدیره ی ایران خودرو برخلاف قانون در اختیار افرادی قرار دارد که اولا با توجه به نوع فعالیتشان توانایی گروکشی دارند و دوما حالا با جایگاهی که دارند خواهند توانست در زمین ایران خودرو برای خودشان بازی کنند. چرا باید یکی از قدیمی ترین صنایع خودروسازی کشور جولانگاه افرادی شود که تنها برای مطامع گروه متبوعشان فعالیت می کنند و در این درگیری ها و کشمکشها تنها افرادی که می توانند در اینباره دست به روشنگری بزنند سکوت کرده اند؟ در هر دو صورت باید برای مدیریت ایران خودرو جای تأسف زیادی گذاشت زیرا اگر یکه زارع به عنوان مدیر و نفر اول ایران خودرو در جریان اتفاقاتی که در حال افتادنست نیست که وای به حال ایران خودرو اگر هم از تمامی این اتفاقات آگاهی کامل دارد و کاری از دستش برنمیاید که باز هم وای به حال ایران خودرو. سهیم بودن در تعمیق اعتماد ذینفعان کلیدی به برند ایران خودرو که جزو مسئولیتهای اجتماعی این گروه در نظر گرفته شده با این میزان از ابهام و نقاط تاریک به دست آمدنی نیست. بلکه ایران خودرو این روزها بیشتر از همیشه نیاز به کار درست دارد به شرطی که مدیری مانند یکه زارع بداند کجا و برای چه منظوری ایستاده است؟


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض خبر ، تاریخ انتشار : 30 خرداد 98، کد خبر:19984 www.nabzebaazaar.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
با اینهمه خریدار خودرو بازهم بدهی دارن به قطعه سازان این پولها کجا میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین