پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۳۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به مسئله عفاف و حجاب گفت: یکی از مهمترین جلوه‌های تقوای الهی در جامعه ایمانی و انقلابی، «حجاب و عفاف» است.
شعار سال:خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: تنگه هرمز بخش ویژه سرزمین ما است و تنگه هرمز گورستان متجاوزان به خاک ایران خواهد بود.
تنگه هرمز گورستان متجاوزان به خاک ایران خواهد بود
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به مسئله عفاف و حجاب گفت:  یکی از مهمترین جلوه‌های تقوای الهی در جامعه ایمانی و انقلابی، «حجاب و عفاف» است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: حجاب و عفاف، یک حکم پر حکمت، مترقی، بدیع، ریشه‌دار، جاری در همه ادیان، فرازمانی و فرامکانی و نص صریح قرآن کریم و فرمان موکد الهی است و اگر به این حکم بدیع و مترقی با دقت توجه کنیم، درمی‌یابیم که این حکم تامین کننده احترام و حق شرافت و منزلت انسانی بانوان در محیط زندگی جمعی است.

وی خاطر نشان کرد: عفاف همان ریشه‌هایی است که در کنار حیا تعریف می‌شود و در شخصیت انسان است و حجاب، همان پوششی است که در جامعه از آن صحبت می‌کنیم و قرار گرفتن این دو واژه در کنار هم، ترکیب صحیحی را می‌سازد، اساسا مسئله حجاب و عفاف به زمینه‌سازی برای حضور مفید و موثر  زنان در زندگی اجتماعی برمی‌گردد.

علی‌اکبری با بیان این که زن مومن با حجاب و عفاف خود به صراحتا اعلام می‌کند که من نه طعمه مردان هوس باز و نه متاعی برای جیب سوداگران هستم،گفت: حجاب و عفاف پشتوانه محکمی برای سالم سازی محیط اجتماعی است، حجاب برای مردان محدود کننده آزادی‌های مخاطره آمیز آن‌ها است و از سرمایه‌های ارزشمند بانوان حفظ می‌کند.

وی تاکید کرد:سرمایه هویتی ملت ما، نجابت و حیا ایرانی است. راهبرد جدی و قطعی جبهه استکبار در نبرد، ایجاد ولنگاری و گسترش بی حیایی است که در انجام آن فوق تخصص دارند. آن ها به نجابت و حیا بانوان ما حسادت می کنند، زیرا فاقد آن هستند.

وی گفت: جامعه استکباری تجربه تاریخی برای رویارویی با تمدن اسلامی را در اختیار دارد و رهبر حکیم ما سال ها پیش یادآوری کردند که ماجرا، ماجرای عادی نیست. در این میدان خطیر، حجاب و عفاف زنان و دختران ما  به عنوان نماد اصلی هویت ایران مورد هدف قرار گرفته است. حجاب سنگر هویتی ملی ما است و ایرانیانِ با بصیرت برای این سنگر قرن ها تلاش و مبارزه کرده اند و زنان جامعه ما باشکوه ترین نوع حجاب را در انجام حکم الهی انتخاب کردند.

علی‌اکبری در فراز دوم خطبه‌های خود با اشاره به شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: شهید چمران یک هنرمند، یک مدیر و یک رزمنده بود،‌خداوند روح شهید چمران را قرین رحمت کند.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: از تلاش های خوب دوستان در قوه قضائیه و مدیر عزیز و عالی قدر صمیمانه تشکر می کنیم، ایشان  خوب وارد میدان شده اند و امیدواریم خداوند بهشام توفیق دهد و موفق باشند

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: از عزیزان توقع داریم در هفته حقوق بشر آمریکایی یک لایحه بسیار قوی در افشای حقوق بشر آمریکایی ها داشته باشند. از کارهای انجام شده ضد حقوق بشری آمریکایی یک فهرست بلند بالا وجود دارد .

وی با اشاره به به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: نمی‌گویم انهدام بلکه  باید بگویم اسقاط، یک هواپیمایی جاسوسی وارد خاک ما شده است ، تمامی تحهیزات خود را خاموش کرده تا غیر قابل شناسایی باشد و در محدوده تنگه هرمز وارد خاک سرزمین ما شده است و اینجاست که غیرت جوانان رشید ما جوشیده با موشک زمین به هوا منهدم کرده و ساقطش می کند.

علی اکبری افزود: کاخ سفید دست پاچه ابتدا تکذیب و بعد تائید می‌کند، سپس می‌گوید در منطقه آب‌های بین المللی بوده است، سپس ترامپ طنز سرایی می‌کند.

وی تاکید کرد: تنگه هرمز بخش ویژه سرزمین ماست تنگه هرمز گورستان متجاوزان به خاک ایران خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: ترامپ در ادامه می‌گوید شاید ما اشتباه کرده‌ایم، بله شما اشتباه کرده اید، مگر ملوانان شما نبودند که اشتباه کردند و به آب های ما آمدند و آن افتضاح را برای شما رقم زدند؟  آن روز از مرز دریایی وارد شدید .

وی با اشاره به سفر آبه شینزو نخست وزیر ژاپن به کشورمان ادامه داد: آمریکا در جریان فرستادن نخست‌وزیر ژاپن به ایران ضربه فنی شد.

علی اکبری خاطر نشان کرد:ما اهل منطق و عقلانیت هستیم و هیچ گاه شروع کننده نبودیم و منطق را به خوبی می شناسیم شروع نمی کنیم اما اگر شروع کردیم شما تمام کننده نیستید، ملت ما و نیروهای مسلح اهل پنهان کاری نسیتند شما دزد دریایی و هوایی هستید.

وی ادامه داد:‌اخیر هم نفت‌کش‌ها را زدید و بعد مخفی کاری کردید.بیچاره کشورهای مفلوکی که چشم‌ امیدشان به آمریکا است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24،تاریخ انتشار:31خرداد1398،کدخبر:448100،www.saat24.news
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین