پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
در حالی که از روز پنج شنبه و بلافاصله بعد از حمله به دو کشتی ژاپنی در دریای عمان مقامات آمریکایی دست به کار شدند تا با هجمه شدید انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی ایران در این حمله بگیرند، سخنان صریح کاپیتان ژاپنی در مورد نحوه حمله به تانکر این کشور، جدیدترین سناریوی ساخته شده از سوی مقامات آمریکایی در مورد این حمله را عقیم گذاشت.

شعار سال : در حالی که از روز پنج شنبه و بلافاصله بعد از حمله به دو کشتی ژاپنی در دریای عمان مقامات آمریکایی دست به کار شدند تا با هجمه شدید انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی ایران در این حمله بگیرند، سخنان صریح کاپیتان ژاپنی در مورد نحوه حمله به تانکر این کشور، جدیدترین سناریوی ساخته شده از سوی مقامات آمریکایی در مورد این حمله را عقیم گذاشت.

در آخرین سری از تلاش های مقامات دولت ترامپ برای متهم سازی ایران به حمله به دو کشتی ژاپنی در روز پنج شنبه و هم زمان با دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از مقامات تهران، در یک سناریوی مضحک که برای فرار از شواهد مستقیم مبنی بر دخالت آمریکا در این حملات سعی در آن دارند روایت جدیدی از ماجرا خلق کنند.

خبرگزاری سی ان ان در آخرین گزارش خود در این خصوص به نقل از یک مقام آمریکایی بیان کرده است که چند ساعت قبل از حمله با کشتی های ژاپنی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مشاهده یک پهپاد آمریکایی در آسمان منطقه، اقدام به شلیک یک موشک زمین به هوا به سمت این پهپاد و به قصد انهدام آن، کرده اند. البته این مقام آمریکایی بیان کرده است که این موشک خطا کرده و این پهپاد که از نوع MQ-9 Reaper و هدف آن رصد نیروهای سپاه و تحرکات آنها بوده است بدون آسیب باقی مانده.

این مقام آمریکایی بیان کرده که قبل از حمله این پهپاد قایق های ایرانی را رصد کرده که به سمت کشتی های ژاپنی حرکت میکنند اما بیان نکرده که این قایق ها مسئول حمله به کشتی ها بوده اند. خبرگزاری سی ان ان گفته که هیچ تصویری از قایق های ایرانی که از سوی این پهپاد ضبط شده باشد را دریافت نکرده است.

اما ماجرای این روایت جدید از چه قرار است؟

به نظر میرسد که این جدید ترین روایت آمریکایی ها برای فرار از مسئولیت های حمله ای است که بسیار ناشیانه و برای متهم کردن ایران طراحی شده است.

دم خروس آمریکایی ها دیروز و از زبان کاپیتان ژاپنی تانکر نفتی که در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته است بیرون زده. وی با زیر سوال بردن روایت آمریکایی ها از حمله قایق های ایرانی به این دو کشتی به صراحت بیان کرده است

«خدمه کشتی ما می گویند که این کشتی توسط یک شی پرنده مورد حمله قرار گرفته است».

دم خروس آمریکایی‌ها از زبان کاپیتان / حمله آمریکا با پهپاد به تانکر ژاپنی؟!

این چیزی است که یوتاکا کاتادا رئیس شرکت کشتی رانی ژاپنی که کشتی هایش مورد حمله قرار گرفته است، در کنفرانس خبری که همین خصوص برگزار کرده نیز تکرار نموده است:

«خدمه کشتی ما یک شی پرنده را قبل از حمله به کشتی ها در آسمان مشاهده کرده اند. من فکر نمیکنم که این حمله توسط یک بمب ساعتی یا شی متصل به بدنه کشتی صورت گرفته باشد».

نکته جالب توجه دیگر این است که به گفته گزارش این شرکت، این کشتی دوبار مورد حمله قرار گرفته است و شی مذکور منجر به ایجاد یک حفره در بدنه کشتی شده است.

با گفته های ژاپنی ها، به خوبی میتوان درک کرد که چرا اکنون ماجرای پهپاد آمریکایی و رصد قایق های ایرانی و گزارش خبرگزاری سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی در حال انتشار در نشریات جهانی است. سناریوی حمله ای که ناشیانه برای متهم سازی ایران طراحی شده، اکنون به گفته شاهدان عینی در حال از دست دادن مبنای خود بوده و مشخص است که در این میان ایرانی ها چرا باید اقدام به تلاش برای سرنگون کردن پهپادی بکنند که چندی پیش از حمله در اطراف کشتی ژاپنی مشاهده شده است!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تابناک، تاریخ انتشار 25خرداد 98، کد خبر: 905559، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین