پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین از آغاز فاز سوم مرمت بنای تاریخی تیمچه سرباز واقع در شمال سرای قیصریه بازار تاریخی قزوین خبر داد.
شعار سال:معاون میراث فرهنگی استان قزوین از آغاز فاز سوم مرمت بنای تاریخی تیمچه سرباز واقع در شمال سرای قیصریه بازار تاریخی قزوین خبر داد.

 امیر ارجمند اظهار کرد: در فاز سوم مرمت این بنای تاریخی ادامه بامسازی و احیاء، مرمت و نوسازی بخش‌های نیمه تخریب‌ شده، اجرای طاق و تویزه حجرات، سبک‌سازی بخشی از بام، مرمت و نوسازی رواق‌ها با الگوی سنتی چوبی، بندکشی، کف‌سازی و آجرفرش تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تیمچه تاریخی سرباز بنایی دوطبقه واقع در شمال سرای قیصریه است که در تاریخ دوم شهریور ۱۳۷۸ با شماره ۲۴۰۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد، ورودی این بنا قوس کلیلی داشته و لچکی‌های طاق نمای حجره‌ها با کاشی‌های زرد و صورتی از صحنه‌های شکار، گل و پونه و پرندگان تزئین و درهای این تیمچه نیز از ارسی‌ها چوبی استفاده‌ شده است.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:1 تیر1398،کدخبر:98040100490،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین