پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج با بیان اینکه مراحل پایانی احداث پارک مشاهیر کُرد در آبیدر در حال اتمام است، گفت: سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان به مناسبت برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کُرد در آبیدر نصب خواهد شد.
شعار سال:‌شهردار سنندج با بیان اینکه مراحل پایانی احداث پارک مشاهیر کُرد در آبیدر در حال اتمام است، گفت: سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان به مناسبت برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کُرد در آبیدر نصب خواهد شد.

 حشمت‌الله صیدی در جمع خبرنگاران کردستان، اظهار کرد: تیرماه امسال بزرگترین برنامه فرهنگی و هنری تاریخ استان کردستان با عنوان «کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد» برای تجلیل از بزرگان و مفاخر کُرد زبان در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنگره که برای اولین بار است در شهر سنندج برگزار می‌شود بسیاری از بزرگان و چهرە‌های شاخص کُرد زبان در حوزە‌های هفت‌گانه هنر و علم تجلیل خواهند شد.

شهردار سنندج ادامه داد: شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی در تمامی مناسبت‌ها و رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهر تمام توان خود را جهت برگزاری باشکوه و فضاسازی محیطی مناسب این رویدادها به کار خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه چهره‌های شاخص و نامدار کُرد زبان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، علمی و … در دنیا وجود دارد، قطعاً برگزاری این کنگره باعث هویت‌بخشی به فرهنگ و تمدن کُردها می‌شود.

صیدی تصریح کرد: کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد باعث می‌شود که نسل جوان کُردزبان بزرگان خود را بهتر و بیشتر بشناسند.

صیدی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ۳۰ نفر از شخصیت‌های برجسته کُردزبان تجلیل شوند، البته در کنار این افراد تعداد زیادی مهمان خارجی از اقصی نقاط دنیا و همچنین مهمانانی از سراسر کشور وارد سنندج می‌شوند پس طبیعتاً باید شهر را آراسته و آماده پذیرایی از مهمانان این کنگره کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این کنگره انعکاس جهانی دارد من به عنوان شهردار و رئیس کمیته فضاسازی شهر این آمادگی را داریم که به بهترین شکل ممکن فضای شهر را برای حضور مهمانان این کنگره آماده کنیم.

شهردار سنندج افزود: در راستای برگزاری این کنگره، شهرداری سنندج مسئولیت احداث پارک مشاهیر کُرد را بر عهده گرفته و قرار است پارکی که جدیداً در جوار مسجد پارک جنگلی آبیدر سنندج در حال ساخت است به عنوان پارک مشاهیر کُرد نامگذاری شود.

وی ادامه داد: مهمترین و اصلی‌ترین بخش از وظیفه ما این است که در پارک مشاهیر کُرد به صورت نمادین سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان که به دست استاد توانمند مجسمه‌سازی هادی ضیاءالدینی ساخته شده است را بر روی پایه‌هایی نصب کنیم و مطمئناً این پارک به همراه سردیس‌های آن به عنوان یادگاری ماندگار از کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد برای نسل‌های آینده می‌ماند.

صیدی سنندج گفت: مجموعه شهرداری به عنوان مسئول کمیته فضاسازی شهر چند روز مانده به شروع کنگره تمام بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری سطح شهر سنندج را به این کنگره اختصاص می‌دهیم که هر چه بیشتر بتوانیم این رویداد بزرگ و فاخر فرهنگی را به مردم استان اطلاع‌رسانی کنیم.

شهردار سنندج تصریح کرد: هرچند چندین سال کنگره بین‌المللی فرزانگان کُرد در کردستان برگزار شد و در یاد بسیاری از مردم کُردزبان مانده است اما چندین سال است که برگزاری این کنگره متوقف شده است و مطمئناً کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که از سال گذشته به پیشنهاد استاندار کردستان در دستور کار مسئولین استان قرار گرفت می‌تواند در راستای شناساندن مشاهیر کُرد نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان کردستان مرکز ثقل کُردزبانان در سراسر دنیاست و شهر سنندج به عنوان مرکز و پایتخت مناطق کُردنشین شناخته شده است، برگزاری این کنگره در کردستان و در شهر سنندج می‌تواند هویت اصلی کردستان را برای همه یادآوری کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:5تیر1398،کدخبر:98040503145،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
این سردیسام مثل بنده خدا فردوسی و سعدی و جمشید مشایخی نباشه حالا آبروی صنعت مجسمه سازی و بردن واقعا با این مجسمه درست کردنشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین