پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
بیش از 60 درصد از تعهدات مالی کشورهای کمک دهنده برای نوسازی وبازسازی ویرانی های به جا مانده ازحملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در سال 2014 ، هنوز پرداخت نشده است.
شعارسال: گروه ملی نوسازی غزه که از سوی دولت وفاق ملی فلسطین به این ماموریت گماشته شده در گزارش امروز خود به مناسبت دومین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد: مجموع کمک های این کشورهای تعهد کننده تاکنون یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار یعنی چیزی حدود ۴۰درصد از مجموع تعهدات این کشورها پرداخت شده و مابقی سه میلیارد و ۵۰۷میلیون دلار همچنان پرداخت نشده باقی مانده است.

براساس این گزارش در جریان جنگ غزه ۱۷۱ هزار واحد مسکونی در این بخش از فلسطین اشغالی آسیب دید از این رو بیشترین بخش از این کمک ها را صرف بازسازی منازل مردم کرده و برای اتمام بازسازی نیاز به پرداخت مابقی تعهدات مالی مذکور دارد.

این گزارش تعداد سازه های آسیب دیده در جریان تجاوز سال ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی به نوار غزه را پنج هزار و ۱۵۳ مقر سازمان و نهاد برشمرده و افزود که حجم مالی خسارت های وارده به آن ها برابر ۱۵۲میلیون دلار براورد شده است.

گروه ملی بازسازی نوار غزه همچنین گزارش داد:‌ سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد کندشدن روند بازسازی نوار غزه بودیم ولی درسال جاری میلادی وضعیت کمی بهتر شده و با وجود ممانعت رژیم صهیونیستی از واردات سیمان به باریکه غزه به مدت یک ماه و نیم شاهد بهبود هستیم گرچه این مدت موجب عقب افتادن از برنامه زمان بندی شده برای بازسازی و نوسازی منازل مردم شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: 18 تیر 1395، کد خبر: (5432749) 82140875، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین