پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
دفتر مطبوعاتی سازمان فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه جمعه اعلام کرده روسیه آماده تحویل سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ به ایران است.

شعارسال: سازمان فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه امروز جمعه گفته مسکو آماده تحویل سامانه پدافند هوایی اس -۴۰۰ به ایران است، اما هنوز درخواستی از ایران در این خصوص دریافت نکرده است.

یک نماینده دفتر مطبوعاتی این سازمان به اسپوتنیک گفت: «ما برای رایزنی در خصوص تحویل سامانه پدافند هوایی اس -۴۰۰، از جمله به ایران آماده هستیم، به ویژه با توجه به اینکه تحویل این تجهیزات مشمول محدودیت‌های معین‌شده در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، مصوب ۲۰ جولای ۲۰۱۵ نیست

اشاره این سازمان به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در تاریخ مذکور در تأیید توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) به تصویب اعضای این شورا رسید.

این نماینده تصریح کرده که هنوز برای دریافت این سامانه درخواست رسمی از سوی ایران تحویل روسیه نشده است.

پیش از این خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به برخی منابع گمنان در گزارشی ادعا کرده بود روسیه درخواست ایران برای خرید سامانه اس -۴۰۰ را رد کرده و گفته که فروش چنین تسلیحاتی به تنش‌ها در منطقه دامن خواهد زد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ۲۰ خردادماه این خبر را تکذیب کرد و گفت: «درخواستی از روسیه برای خرید «اس ۴۰۰» نداشتیم، فعلاً احساس نیازی به این سامانه نداریم، متخصصان و دانشمندان ما سامانه‌هایی طراحی کردند که دست‌کمی از این سامانه‌ها ندارد

پیش از او، «یوری بوریسف»، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز به خبرگزاری اسپوتنیک این کشور گفته بود که تهران تقاضایی برای خرید سامانه دفاع هوایی اس ۴۰۰ به مسکو ارائه نکرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 7تیر1398 ، کدخبر: 970582: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین