پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
مشاور سابق امور بانوان صدا و سیما با بیان اینکه وضعیت حجاب بازیگران در رسانه بسیار متفاوت از آن چیزی است که در جامعه وجود دارد، گفت: بازیگرانی که در تولیدات تلویزیونی حجاب دارند، در صفحات شخصی و فضای مجازی اینگونه نیستند و تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد.

شعارسال: پروین سلیحی در مورد اجرای قانون عفاف و حجاب و رعایت موازین اسلامی حجاب در تولیدات رسانه ملی گفت: اقدامات زیادی در بخش سیاستگذاری، تعیین ضوابط، نظارت‌ها و تولید برنامه‌ها در صدا و سیما وجود داشت و نمی‌توان گفت اقدامی در جهت اجرای قانون عفاف و حجاب در این سازمان انجام نشده است.

وی ادامه داد: به نظر بنده همین الان هم فاصله زیادی بین تولیدات تلویزیونی و سینمایی وجود دارد و وضعیت حجابی که در رسانه می‌بینیم بسیار متفاوت از آن چیزی است که در جامعه وجود دارد این تفاوت‌‌ها مشهود است، شاید برخی معتقد باشند که تولیدات رسانه‌‌ای باید واقعیتی از جامعه باشد اما به عنوان مثال بازیگرانی که در تولیدات تلویزیونی حجاب دارند آیا در جامعه حقیقی نیز اینگونه هستند؟

این کارشناس امور زنان اظهار داشت: بنابراین معلوم است که هم از بازیگران خواسته می‌شود و هم نظارت بر روی رفتار آنها وجود دارد البته نمی‌توان گفت که هیچ خلأیی وجود ندارد حتما باید برای شرایط بهتر خیلی دقت شود اما بیشترین اشکالی که هم اکنون در تولیدات تلویزیونی وجود دارد در مورد نوع ارتباط میان خانم‌ها و آقایان است به عنوان مثال در مصاحبه‌ها و گفت‌و گو ها باید این موضوع رعایت شود تا در عین حال که برنامه‌ها جذابیت داشته باشد مخاطب احساس کند حریمی بین زن و مرد نامحرم وجود دارد.

سلیحی اظهار داشت: بازیگر متعهد، باحجاب کم داریم شاید بسیاری از بازیگران از نظر اعتقادی از بسیاری از ما جلو باشند اما عکس هایی که در صفحات شخصی خود منتشر می‌کنند بسیار متفاوت است و امیدواریم ما هم بتوانیم بازیگرانی را تربیت کنیم که وضعیت پشت صحنه و جلوی دوربین آنها با هم همخوانی داشته باشد. مثلا از فردی که نقش مریم مقدس را بازی می‌کند انتظار می‌رود در سطح جامعه نیز همان حجاب را داشته باشد.

وی افزود: رسانه ملی هنوز با آنچه که مطلوب و ایده‌آل جامعه اسلامی است فاصله دارد و حتماً باید عوامل تولید و برنامه ریز این اعتقاد را داشته باشند و در تولیدات خود، آنها را رعایت کنند.

این کارشناس امور زنان خاطرنشان کرد: تا حدی تذکراتی به بازیگران داده شده است که اگر احیانا شرایط آنها در فضای مجازی به گونه‌ای باشد که دور از شأن جامعه اسلامی باشد حتما در کارهای تلویزیونی آنها تأثیر میگذارد و بازیگرانی هم بودند که در فضای مجازی عکس های خاص و زننده‌ای گذاشتند که به آنها تذکرات لازم داده شد و در حدی که به کار آنها ارتباط داشته باشد تذکرات داده می‌شود.

سلیحی ادامه داد: رسانه باید بیشتر بر روی تبیین حجاب کار کند و برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که افرادی که رفتار آنها مغایر با آداب جامعه اسلامی است پای این برنامه بنشیند، امیدواریم تمام بخش‌هایی که مؤثر هستند دست به دست هم دهند و همیت عالی داشته باشند از سوی دیگر باید دقت کرد که مخاطب عفاف و حجاب باید آقایان هم باشند و تمام تمرکز بر روی خانم‌ها نباشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 19 تیر 1395، کدمطلب: 13950419000313 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین