پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
رژیم صهیونیستی برای مقابله با تونل‌های حماس، سامانه جدیدی به نام «مانع» تاسیس خواهد کرد.

شعارسال: منابعی در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم ساخت و توسعه سیستم‌های مقابله کننده با تونل‌های غزه را سرعت بخشیده و بودجه بیشتری برای آن در نظر گرفته است.

در حالی که دو سال از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2014 و کشته شدن چند هزار نفر می‌گذرد، ارتش اسرائیل نام سیستم جدیدی را که برای مقابله با تونل‌های حماس طراحی کرده "مانع" گذاشته و هدف آن را ممانعت از حفر دوباره تونل‌ها عنوان کرده است.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» نماینده‌ای از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با فرماندهی نیروهای جنوبی ارتش اعلام کرد بودجه‌ 2.2 میلیون شِکِلی ( معادل 500هزار دلار) برای این پروژه جدید در نظر گرفته شده است.

سیستم «مانع» از چند خط نظامی تشکیل شده است: فناوری مبارزه با تهدیدات زیرزمینی تونل‌ها، نصب فنس‌های هوشمند در مرز غزه و سامانه‌ای برای تقویت واکنش اسرائیل به موشک‌ها و خمپاره‌ها.

این سیستم برای مدت مدیدی بدلیل نگرانی‌های بودجه‌ای کنار گذاشته شده بود اما «موشه کهلون» وزیر اقتصاد این رژیم اخیرا اعلام کرد به هر قیمتی تلاش خودشان را برای تامین هزینه آن انجام خواهند داد.

پیشتر نیز اعلام شده بود که رژیم اسرائیل دیوار حائل زیرزمینی برای ممانعت از حفر تونل‌های جدید توسط گروه‌های مقاومت در غزه خواهد ساخت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 19 تیر 1395، کدمطلب: 13950419000501 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین