پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
شماری از افسران عالی رتبه رژیم صهیونیستی در سخنانی که بیانگر عمق ضعف و هراس آنها بود، در رابطه با جنگ احتمالی با حزب الله اذعان کردند که توان حزب الله طی سال های اخیر بسیار تقویت شده است.

شعار سال: یک افسر عالی رتبه رژیم صهیونیستی به مناسبت دهمین سال جنگ این رژیم با حزب الله در جنوب لبنان در سخنانی از عمق ترس و نگرانی نظامیان این رژیم در برابر جنگ احتمالی آتی با حزب الله لبنان پرده برداشت.

بر اساس این گزارش سرهنگ «الران موراش» فرمانده تیپ ۷۶۹ ارتش رژیم صهیونیستی طی سخنانی در این باره اظهار داشت: جنگ آتی میان اسرائیل و حزب الله بلاشک به وقوع خواهد پیوست.

وی در ادامه سخنان خود در این رابطه تصریح کرد: در صورت وقوع این جنگ، حزب الله قادر است روزانه ۱۲۰۰ موشک را به سمت اسرائیل شلیک کند و من نسبت به این موضوع هشدار می دهم. این در حالی است که حزب الله در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ روزانه فقط ۱۶۰ موشک به سمت ما شلیک می کرد. بنابراین این جنگ تماما با جنگ قبل تفاوت دارد و ما به حمایت های مالی بیشتری نیاز داریم تا بدین صورت آسودگی خاطر پیدا کنیم.

در همین راستا فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی به نام «اسحاق غرشون» درباره مقابله سامانه گنبد آهنین در برابر موشک های حزب الله نیز گفت: سامانه گنبد آهنین توانایی دفاع در برابر موشک های کوتاه بُرد و حمایت محدود را دارد. این سامانه هرگز قادر نخواهد بود با بیش از ۱۲۰ موشک مقابله کند.

به علاوه یکی دیگر از فرماندهان ارشد صهیونیست به نام «مونی کاتس» که مسئولیت فرماندهی گردان نظامی الجلیل را برعهده دارد، اعلام کرد که تهدید حزب الله فقط به موشک های این جنبش منحصر نمی شود بلکه حزب الله طی سال های اخیر با افزایش توان رزمی و نظامی خود به این توانایی دست یافته که عملیات های نظامی را در اراضی رژیم صهیونیستی اجرایی کند.

وی در ادامه سخنان خود در همین رابطه افزود: حزب الله برای اجرای عملیات زمینی بلاشک برنامه ریزی می کند و احتمالا در برخی نقاط نیز موفق خواهد شد. معتقدم که برای سنجیدن جنگ آتی باید آن را در پایان بررسی کرد نه در زمان شروع جنگ.

شایان ذکر است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا در دیدار با رزمندگان مقاومت اعلام کرده بود که یک چشم این حزب به جنوب لبنان و رژیم صهیونیستی است و چشم دیگر نیز بر حلب سوریه است و مسئولان رژیم صهیونیستی را تهدید کرده بود که در جنگ آتی که احتمالا جنگ پایانی است، طرفی پیروز است که آماده ایثار و جانفشانی های بیشتر باشد که بلاشک این طرف حزب الله است.

این تهدیدها موجب شده که ترس و وحشت بر مراکز و جریان های سیاسی و شهرک نشینان صهیونیست سایه افکند؛ به طوری که مسئولان این رژیم در فراری رو به جلو شروع کرده اند حزب الله را تهدید می کنند تا بدین صورت با اعتماد به نفسی کاذب به شهرک نشینان مقداری اطمینان خاطر بدهند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395، کد مطلب: 3685950:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین