پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
معاون استاندار تهران با اشاره به گرانی سیب‌زمینی در شهر تهران، گفت: آزاد شدن صادرات دلیل افزایش قیمت این محصول کشاورزی در بازار است.

شعار سال: محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در خصوص گرانی سیب‌زمینی در شهر تهران، اظهار داشت: وقتی صادرات آزاد می‌شود، افزایش قیمت ناخودآگاه نیز به وجود می‌آید، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید سیاست‌های بازرگانی‌اش را به‌گونه‌ای تنظیم کند که وقتی می‌خواهد جنسی را صادر کند در بازار گرانی رخ ندهد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل مهم این نابسامانی در سیستم تولید عدم وجود یک وزارتخانه‌ای به نام وزارت بازرگانی است اگر چنین وزارتخانه‌ای وجود داشته باشد این قیمت‌ها ساماندهی خواهد شد.

معاون استاندار تهران بیان کرد:‌ در سیستم تولید کشور فرهنگ دلالی رسوخ کرده و این فرهنگ دلالی نشان دهنده آن است که سیستم توزیع ما بسیار اشکال دارد، چراکه وقتی اجناسی صادر می‌شود بلافاصله پای دلال به موضوع صادرات باز می‌شود.

امامی امین تصریح کرد:‌ از همین فروشگاه‌های زنجیره‌ای گرفته که اخیراً فیلمی در فضای مجازی منتشرشده است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعیین کننده قیمت کالاها هستند و وقتی ورود پیدا می‌کنیم به این موضوع، می‌بینیم هیچ نظارتی بر این موضوع نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر صادرات، فروش و توزیع مشکل دارد و باعث نابسامانی اجناس می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 13 تیر 98، کد مطلب: 13980410000563:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین