پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه تأخیرها و غایبین مجلس را رسانه‌ای می‌کنم،گفت: در این دوره نتوانستیم بخشی از وزرا را که پاسخگوی مطالبات مردم نبودند را استیضاح کنیم، وزیری که عملکرد مناسبی ندارد باید مجلس اقدام انقلابی کند.

شعارسال: عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه تأخیرها و غایبین مجلس را رسانه‌ای می‌کنم،گفت: در این دوره نتوانستیم بخشی از وزرا را که پاسخگوی مطالبات مردم نبودند را استیضاح کنیم، وزیری که عملکرد مناسبی ندارد باید مجلس اقدام انقلابی کند.

احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته مصلی قدس، به ارائه گزارشی از سفر خود به هلند و مسئله دادگاه لاحه پرداخت و اظهار داشت:برای نظارت بر عملکرد داوری به دادگاه لاحه به هلند رفتیم، علاوه بر حضور در دادگاه دیدارهایی هم با نمایندگان هلند و همچنین ملاقاتی با نمایندگان ایران در هلند داشتیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امیدواریم با پشتیبانی که تیم دفاع در دیوان لاحه در حال انجام هستند، بتوانیم در این دیوان برنده شویم، با بررسی‌های انجام‌گرفته به این نتیجه رسیدیم مدارک به سرقت نرفته فقط مقداری پول به سرقت رفته است.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با نمایندگان پارلمان هلند داشتند، گفت: بخشی از این نمایندگان حتی مخالف جمهوری اسلامی بودند، بعد از خیرمقدم رئیس کمیسیون چند سؤال قرار شد پرسیده شود که بنده گفتم ما برای گفت‌وگو آمده‌ایم نه برای جواب دادن به سؤالات شما!

امیرآبادی با بیان سؤالات طرح‌شده در این دیدار عنوان کرد: سؤال در رابطه با چرایی نگه‌داری تعدادی از جاسوس‌هایی که علیه جمهوری اسلامی جاسوسی می‌کردند و در حال حاضر در هلند به‌عنوان تروریسم نگه‌داری می‌شوند و دلایل عمل نکردن به تعهدات از سوی اروپایی‌ها در مسئله برجام ازجمله مهم‌ترین سؤالاتی بود که در این دیدار پرسیده شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این دیدار، یکی از نمایندگان گفت که از بحث برجام متأسفیم، من گفتم که تأسف شما کاری از پیش نمی‌رود و باید به تعهدات خود پایبند باشید.

وی تأکید کرد: جاهایی که ما مقاومت کردیم عزت به دست آوردیم و اروپاییان و آمریکایی‌ها عقب‌نشینی کردند، بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری تا آنجایی که ملتی در برابر زیاده‌خواهی آمریکاییان مقاومت کرده‌اند و تا جایی که تسلیم نشدند پیروز شده‌اند.

امیرآبادی با اشاره به نتایج سفر خود به پاکستان نیز گفت: در این دیدارها در خصوص انتقال خط لوله گاز به پاکستان مسائلی مطرح شد، همچنین کمک پاکستان به تحریم‌ها یکی دیگر از بحث‌ها بود که انجام شد، وزیر صنعت ایران 4 شنبه هفته گذشته به پاکستان رفت که سفر موفقی داشته و امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در پاکستان هم دشمنان مشترک داریم و هم برخی نمی‌گذارند که رابطه ما با این کشور خوب باشد، پاکستانی هم علاقه‌مند سفر به قم هستند رابطه تجاری ما با پاکستان بسیار کم هست و باید مبادلات تجاری ما در مرحله نخست با این کشور، به بیش از 5 میلیارد دلار برسد این درحالی‌که است که کل رابطه تجاری ما با کشورهای اروپایی 6 میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه مسئله پاکستان مسئله مهمی بوده و ارتباط ما با نمایندگان این کشور خوب است، افزود: از 320 نماینده پاکستان 140 نفر عضو گروه دوستی ایران و پاکستان هستند درحالی‌که در ایران این تعداد 8 نفر هستند.

امیرآبادی با اشاره به سفر خود به بندرعباس گفت: برخی از فرمایشاتی که رهبر معظم انقلاب داشتند که کنگره آمریکا 200 طرح را ترتیب داده ما نیز در مجلس فراکسیونی را تشکیل دادیم که 12 طرح نوشته‌ایم که یکی از آن‌ها 20 ماده دارد و دیگری در رابطه به برخی شرکت‌های آمریکایی است که در منطقه آن‌ها را باید تحریم کنیم بوده است، در این سفر این طرح‌ها را در عرشه یکی از ناوها رونمایی کردیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط پهپاد آمریکایی توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: این موشک به طرف پهپاد شلیک شد در همان لحظه، چند هواپیمایی مسافربری در کنار پهپاد در حال حرکت بودنداما ایران اسلامی توانست با دقت بالا تنها این پهپاد را مورد هدف قرار دهد، این مسئله نشانگر قدرت نیروهای مسلح است و امیدواریم روزبه‌روز بر قدرت این نیروها بیفزاید.

وی با بیان اینکه تجلیل از خانواده‌های شهدای هواپیمای ایرباس که توسط آمریکایی‌ها ساقط شد یکی دیگر از اهداف سفر بنده به بندرعباس بود، افزود: به‌زودی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با این طرح‌ها جلساتی خواهیم گذاشت.

امیرآبادی در خصوص اقدامات انجام‌شده در مجلس نیز گفت: مجلس دهم مجلسی نبود که مدنظر ما باشد، ما در اقلیت قرار گرفتیم و بخش عمده‌ای از نمایندگان در لیست امید تقریباً اکثراً طرفدار دولت تدبیر و امید بودند و نتوانستیم بخشی از وزرا را که پاسخگوی مطالبات مردم نبودند را استیضاح کنیم و وزیری که عملکرد مناسبی ندارد باید مجلس اقدام انقلابی کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: قانون شفافیت آرای نمایندگان در مجلس را نتوانستیم بیرون بیاوریم، به دنبال شفافیت آرای نمایندگان در مجلس بودیم اما نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه تأخیرها و غایبین مجلس را رسانه‌ای می‌کنم، تصریح کرد: البته تاکنون توانسته‌ایم این قانون را اجرایی کنیم امیدواریم مجلس بعدی به دنبال شفافیت آرای نمایندگان باشد.

امیرآبادی اعاده اموال نامشروع مسئولان بعد از انقلاب اسلامی را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: مردم حق‌دارند بدانند نمایندگان قبلاً چه اموالی داشته‌اند و الان چه دارند، قانونی که وضع‌شده بود مربوط به نمایندگان قبل از انقلاب بود، ما بندی نوشتیم که تمام کسانی که بعد از انقلاب مسئولیت گرفتند اموالشان اگر به‌ناحق بوده باید به خزانه دولت برگردانده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستان اصلاح‌طلب ما به دنبال آن بودند که این طرح مسکوت بماند، به دنبال آن هستیم که این ماده به‌صورت قانون عملیاتی شود که لازمه انجام این امر همراهی و مشارکت مردم است.

وی درباره پروژه‌های شهری قم نیز گفت: 700 میلیارد تومان بابت شهرداری از حوزه‌های علمیه گرفتیم و این پول در اختیار شهرداری است.

امیرآبادی از پیگیری‌های صورت گرفته درباره جمع‌آوری راه‌آهن دور شهر نیز خبر داد و افزود: سعی داریم که راه‌آهن قم- تهران – اصفهان هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت فرودگاه قم نیز گفت: امیدواریم با کمک مسئولان هر چه زودتر مسئله فرودگاه حل شود، جلساتی با نمایندگان استان داشتیم و امیدواریم بخش خصوصی این کار را شروع کند.

وی درباره وضعیت عفاف و حجاب در قم نیز ابراز کرد: نباید اجازه داد وضعیت قم وضعیت ناهنجاری شود زیرا قم مرکز حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی بوده است درنتیجه باید تلاش کنیم که وضعیت قم به وضعیت بهتری تبدیل شود، بعضاً برخی ناهنجاری‌ها در شهر دیده می‌شود که متناسب با شأنیت شهر قم نیست.

امیرآبادی با تأکید بر اینکه برخی مسائل کشور به برخی از سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: همه مشکلات مردم به تحریم‌ها برنمی‌گردد و برخی از سوء مدیریت‌ها باید کم شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه ساخت چندین بیمارستان در قم در حال اتمام است، مطرح کرد: بیمارستان حضرت زهرا(س) در حال اتمام است و امیدواریم به‌زودی در اختیار مردم قرار بگیرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14تیر 98، کد خبر:2047089  ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین