پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
علی زاده گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و افزایش واردات در سال‌های گذشته دیگر نیازی به واردات تا پایان سال نداریم.

شعارسال: جمیل علی‌زاده شایق، دبیر انجمن برنج ، با بیان اینکه امکان نگه داری برنج بیش از یکسال در انبار‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: در بهترین شرایط انبارداری، امکان نگه داری برنج بیش از یکسال در انبار‌ها وجود ندارد، به همین دلیل نباید کاری کرد که با احتکار برنج، قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شود.

وی حداکثر نیاز سالانه برنج به واردات را ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن و سال ماقبل یک هزار و ۶۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد که با احتساب واردات ۶۰۰ هزار تن برنج در چند ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج مازاد داریم که با این وجود دیگر نیازی به استمرار واردات نیست.

علی زاده شایق با بیان اینکه افزایش واردات تاثیری در قیمت برنج ایرانی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه برنج خارجی به سبب کیفیت پایین، خریدار خود را دارد، بنابراین واردات بیش از حد نیازتاثیری در ارزان شدن ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه به دیگر نیازی به وادات برنج تا پایان سال نداریم، افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، بارندگی‌های اخیر و وجود ۵۰۰ هزار هکتار شالی در ۲ استان مازندران و گیلان و بی تاثیری سیل اخیر بر شالیزار‌ها و آفتاب مناسب تیرماه پیش بینی می‌شود که برداشت برنج از لحاظ کمی و کیفی با ۳ تا ۴ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: در شرایطی که قیمت تمامی اقلام از جمله مرغ، تخم مرغ، حبوبات، میوه و صیفی و ... افزایش پیدا کرده است، دلیلی ندارد قیمت برنج علی رغم افزایش هزینه‌های تولید و تورم درجا بزند، این موضوع هیچ ارتباطی به واردات ندارد.

علی زاده شایق با اشاره به اینکه خریداران برنج ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت هستند، بیان کرد: براین اساس افزایش واردات به معنای کنترل قیمت نیست، بلکه به نوعی سفسطه و بازی با کلمات است که تنها عده‌ای سود جو از این امر منتفع می‌شوند.

به گفته وی، با توجه به شرایط مساعد تولید پیش بینی می‌شود که امسال حداقل میزان تولید از سقف تولید سال گذشته بیشتر باشد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان با انتقاد از تفاوت چشمگیر قیمت برنج در شمال با تهران تصریح کرد: نوسان بی رویه قیمت برنج در بازار تهران نشان می‌دهد که سازمان‌های نظارتی بازنشسته شدند یا نظارت چندانی بر بازار ندارند که سوجویان علاوه بر دریافت سود‌های هنگفت در برخی موارد ناخالصی قاطی برنج ایرانی می‌کنند چرا که طبق روال همه ساله که قیمت برنج در استان‌های شمالی در تیر به اوج خود می‌رسد و سپس با ورود محصول جدید، قیمت به یکباره در بازار افت می‌کند، اما هم اکنون شرایط در بازار شمال طبیعی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14تیر1398 ، کدخبر: 6984718: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
اگه منابع برنج تامین است پس چرا اینهمه افزایش قیمت داشتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین