پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
رئیس سازمان چای کشور گفت: بر اساس تصمیم‌گیری شورای عالی اقتصاد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری افزایش‌ داشته است.رئیس سازمان چای کشور به بارش‌های اسفندماه سال گذشته و باران‌های بهاره سال جاری اشاره کرد و افزود: برداشت موفقیت‌آمیزی در چین اول شاهد بودیم به‌طوری‌که میزان برداشت چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

شعار سالحبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای بر اساس تصمیم‌گیری شورای عالی اقتصاد از تاریخ ۲۷ خردادماه سال جاری افزایش‌یافته است، گفت:نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک با ۳۲ درصد افزایش به قیمت ۳ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده و برگ سبز چای درجه دو نیز با ۴۰ درصد افزایش با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور به بارش‌های اسفندماه سال گذشته و باران‌های بهاره سال جاری اشاره کرد و افزود: برداشت موفقیت‌آمیزی در چین اول شاهد بودیم به‌طوری‌که میزان برداشت چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در تاریخ ۲۲ خردادماه چین اول به پایان رسید و همزمان با شروع چین دوم، نرخ جدید خرید تضمینی چای ابلاغ شد.

او با تأکید به اینکه سارمان چای کشور در تلاش است تا تمامی برداشت‌های چین اول نیز با نرخ جدید محاسبه و پرداخت شود، گفت: تمامی مطالبات کشاورزان در چین اول پرداخت‌شده و تاکنون حدود ۶۰ درصد از چین دوم نیز با نرخ جدید به‌صورت کامل به چای‌کاران پرداخت شده است.

جهان‌ساز بابیان اینکه تاکنون بیش از ۶۳ هزار تن برگ سبز به ارزش ۲۰۵ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری‌ و از این میزان حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک استحصال‌شده است، افزود: احتمال افزایش تولید چای نسبت به سال گذشته وجود دارد.

او در پایان گفت: تاکنون برداشت چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبه‌رو بوده و درصورتی‌که با حوادث غیرمنتظره مواجه نشویم میزان برداشت و تولید چای خشک نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری آگروفودنیوز ، تاریخ انتشار 15 تیر 98، کد خبر: ------، www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین