پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۹۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
معاون دفتر صادرات صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت: بخش خصوصی و فروشگاه‌های صنایع دستی ایرانی در استان‌های مختلف برای اجرای طرح «پنجشنبه‌ها با صنایع دستی» اعلام آمادگی کرده‌اند.

شعار سال : فرزاد اوجانی روز ، افزود: طبق طرح پنجشنبه‌ها با صنایع دستی قرار است در فاز اول، فروشگاه‌های دارای نشان اعتماد صنایع دستی تخفیف ویژه‌ای برای متقاضیان در نظر بگیرند.

وی گفت: برای فروش محصولات در فروشگاه‌هایی که تنها عرضه کننده محصولات صنایع دستی ایرانی هستند، نخستین پنجشنبه هر ماه با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی، محصولات به مردم عرضه می شود. این طرح قابلیت تبدیل شدن به پنجشنبه‌های هر هفته را دارد که منوط به تمایل بخش خصوصی است.

معاون دفتر صادرات صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: ارائه تمهیدات لازم در راستای ارائه صنایع دستی به عموم مردم با شرایط ویژه فروش، فروش صنایع دستی و کمک به رونق تولید و فراهم سازی زمینه آشنایی مردم با هنرهای سنتی ایرانی به عنوان بخشی از هویت خود از اهداف مهم این طرح است.

اوجانی با بیان اینکه طرح پنجشنبه‌ها با صنایع دستی برای نخستین بار در زمستان سال ۹۷ توسط معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی مطرح شد، اظهار داشت: مقدمات اجرای این طرح با همکاری و همفکری اتحادیه های صنفی صنایع دستی استان ها و فروشگاه های صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت و آنها هم آمادگی خود را اعلام کردند.

**اجرای طرح پایلوت در اصفهان و قزوین:

به گفته وی، طرح پنجشنبه‌ها با صنایع دستی از حدود یکماه پیش در دو استان اصفهان و قزوین آغاز شده است.

معاون دفتر صادرات صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد نشان اعتماد فروشگاه‌های صنایع دستی نیز توضیح داد: این نشان از حدود سه سال گذشته توسط دفتر صادرات معاون صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته و بر اساس شاخصه ها و دستورالعمل ارسالی به ادارات کل صنایع دستی استان ها، فروشگاه‌ها بررسی، شناسایی و نشان اعتماد به آنها اعطا شده است.

به زودی با بررسی و شناسایی و دریافت اعلام همکاری از سوی فروشگاه های صنایع دستی استان های سراسر کشور، طرح پنجشنبه‌ها با صنایع دستی در سایر استان‌ها نیز به عنوان یک طرح فراگیر و ملی در جهت افزایش سهم صنایع دستی در سبد خانوار خانواده‌ها اجرا خواهد شد.

اوجانی با بیان اینکه در استان های بزرگ همچون مشهد، تبریز، شیراز و تهران تعداد فروشگاه‌های صنایع دستی فراوان است، اضافه کرد: رایزنی و تلاش برای جلب نظر بخش خصوصی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان ها قرار گرفته است که به محض اعلام موافقت تمامی استان‌ها طرح به صورت یکپارچه آغاز خواهد شد.
این مسئول حوزه صنایع دستی در مورد اینکه آیا فروشگاه‌ها راغب به اجرای این طرح هستند یا خیر؟، توضیح داد: یکی از پارامترهای ارتباطات بازاریابی، ارتقای فروش است که یکی از راه های آن نیز پیشبرد فروش با تمرکز بر مصرف کنندگان است و طرح‌های اینچنینی با توجه به تاثیرگذاری شان مورد استقبال فروشگاه‌ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه فروش محصولات صنایع دستی فصلی و دارای زمان خاصی است، گفت: تیرماه زمان رکود فروش صنایع دستی آغاز می شود و تا مهر ماه ادامه دارد که امیدواریم طرح پنجشنبه‌ها با صنایع دستی رکود فصلی فروش صنایع دستی را تحت تاثیر قرار دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 17 تیر 98، کد مطلب:83383517 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
چه طرح خوبیه و برای اینهمه صنایع دستی ایران مهم و مثمر ثمر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین