پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران می گوید در صورتی که مصوبه سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و مشکلات موجود رفع شود، این سهام به زودی در بورس عرضه خواهد شد.

شعار سال:

محمد فطانت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: در صورتی که مصوبه سهام عدالت در مجلس تصویب شود و مشکلات مربوط به آن حل شود این سهام را در بورس عرضه خواهیم کرد.

او ادامه داد: حجم معاملات بورس تهران درحال حاضر به ۵۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر برای معامله اوراق بهادار کد معاملاتی دریافت کرده اند. درحالی که در سال ابتدای دولت تدبیر و امید این رقم ۶ میلیون و۵۰۰ هزار نفر بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: حجم و ارزش معاملات در ۳ سال اخیر ۲ برابر ۸ سال گذشته خود شده است. علاوه بر این عدد تامین مالی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم قابل قیاس با دوره قبل از دولت تدبیر و امید نیست.

وی ادامه داد: روز های گذشته مصادف بود با نامه‌ای که رئیس جمهور خطاب به معاون اول در خصوص توسعه بازار اولیه در بازار سرمایه نوشت و در حال حاضر پس از پیگیری‌های انجام شده مفتخریم بگوییم که حجم بازار صکوک به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است. علاوه بر این اوراق خزانه اسلامی پذیرفته شده و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی پذیرفته شده که امیدواریم در کوتاه مدت بازار صکوک و بدهی رشد کند و به بازار سهام برسد.

او در مورد نمایشگاه بورس نیز اظهار کرد: بیش از ۳۴۱ شرکت در نمایشگاه حضور دارند. در نمایشگاه بنگاه‌ها می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوب را در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار دهند.

فطانت اضافه کرد:رقابت شرکت‌ها برای رسیدن به قدرت بالاتر معطوف شده به اینکه مکانیزم بازارهای مالی ارتقا پیدا کند. سیستم بانکی از طریق سپرده‌ها و سیستم بیمه از طریق بیمه های عمر تامین مالی می کنند. به دلیل پیچیدگی‌های داد و ستدهای بورس ما این امکان را فراهم کردیم که آشنایی کاملی درباره بازار سرمایه شکل گیرد و این بازار توسعه یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران افزود: همانطورکه رهبری فرمودند صنعت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد درآمد ملی برسد. در نتیجه ما به دنبال افراد خلاق در دانشگاه ها گشتیم و بیش از ۲ هزار نفر از این افراد برای همکاری اعلام آمادگی کردند و اخیرا  نهمین نهاد مالی تحت عنوان صندوق های سرمایه گذاری جسورانه تدوین کردیم و این موضوع ابزار خوبی بود تا جوانان بتوانند خود را مطرح کنند.

او با بیان اینکه در ۳ روز نمایشگاه، همایش‌های مختلفی برگزار خواهد شد گفت: نهاد ناظر شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند و مقام ناظر کره جنوبی در یکی از همایش‌ها سخنرانی خواهد کرد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 20 تیر 1395، کد مطلب:95040110663 : www. isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین