پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۱۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
یک مقام مسئول در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس، نسبت به تاثیر آتش سوزی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا بر سودآوردی این هلدینگ شفاف سازی کرده است.

شعارسال: رئیس امور سرمایه گذاری، مجامع و سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارسال نامه‌ای به علی بیگ زاده رییس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس عنوان کرده به علت آتش سوزی ایجاد شده در پتروشیمی بوعلی سینا ، واحد پارازایلین از مدار تولید خارج شده است.

خسرو رحمتی اعلام کرده که این اتفاق کمتر از 2 درصد سود ناخالص سالیانه هلدینگ خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه تمام واحد های پتروشیمی بوعلی سینا به جز واحد پارازایلین تا یک ماه آینده به مدار تولید باز خواهند گشت ، گفته است: شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تحت پوشش کنسرسیوم بیمه‌ای با مدیریت بیمه ایران است که با تعیین خسارت وارده عملیات بازسازی این واحد تولیدی آغاز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول تا زمان راه اندازی این واحد تولیدی،کمبود محصول توسط واحد های جایگزین از جمله پتروشیمی بندر امام جبران خواهد شد.

70 درصد سهام پتروشیمی بوعلی سینا در مالکیت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مابقی سهام عمده آن در سبد سهام عدالت قرار دارد. همچنین 8.5 درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در اختیار تاییکو وابسته به شستا است.

پتروشیمی بوعلی سینا تولید کننده مواد آرماتیک و تامین کننده اصلی محصولات پتروشیمی تند گویان در زمینه تولید مواد اولیه بطری پلاستیکی PET است که هم اکنون از بازار مصرف بالایی برخوردار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 19 تیر 1395، کدمطلب: 13950419000353 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین