پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
یک مقام آمریکایی هم که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که تعداد نیروهای آمریکایی که به عربستان سعودی اعزام خواهند شد 500 نیرو است.
شعارسال: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد که سرپرست وزارت دفاع این کشور با اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرد.

وزارت دفاع آمریکا گفته است که این اقدام به معنی افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدات است.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) نوشت که "ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه این کشور با میزبانی از نیروهای آمریکایی با هدف "تقویت امنیت و ثبات در منطقه" موافقت کرده است.

رویترز نوشت که این اقدام یک گام اضافه در همکاری میان ریاض و واشنگتن در میان افزایش تنش ها میان واشنگتن و تهران در خلیج فارس است که بر بازار نفت نیز تاثیرگذار است.

این خبر در حالی منتشر می شود که ایران دیروز از توقیف دو کشتی انگلیسی خبر داد. آمریکا هم اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده اما تهران این خبر را تکذیب کرد.

خبرگزاری رسمی سعودی به نقل از یک منبع مسوول در وزارت دفاع این کشور نوشت که این تصمیم با هدف افزایش فعالیت های مشترک در زمینه دفاع از امنیت منطقه و ثبات آن و بالابردن صلح در این منطقه صورت می گیرد.

یک مقام آمریکایی هم که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که تعداد نیروهای آمریکایی که به عربستان سعودی اعزام خواهند شد 500 نیرو است. این اقدام در راستای افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه صورت می گیرد.

در ماه های قبل پنتاگون گفته بود که 1000 نظامی به خاورمیانه اعزام می کند اما مقصد دقیق این نیروها اعلام نشده بود.

رویترز اضافه کرد: روابط میان ایران و آمریکا از زمانی به هم خورد که ترامپ از برجام خارج شد.

آمریکا هم اکنون در همه کشورهای ساحلی خلیج فارس (عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان) به استثنا ایران، نیرو و تجهیزات نظامی دارد.

پایگاه های اصلی محل استقرار نیروهای زمینی، دریایی و هوایی آمریکا به ترتیب در کشورهای کویت، بحرین و قطر قرار دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 29 تیر 1398 ، کدخبر: 679790 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
گاو شیر ده فقط عربستان خدا واسه امریکا نگهش داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین