پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
پیش از وارد شدن وسایل نقلیه به جاده‌ها، صنعت خودرو به تنهایی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد کرده است.
شعار سال :  ماشین‌ها پیش از آن‌که وارد جاده شوند انرژی زیادی برایشان صرف می‌شود. فرآیند تولید خودروها ردپای عظیمی را در محیط زیست از خود بر جای می‌گذارند، زیرا موادی مانند فولاد، لاستیک، شیشه، پلاستیک، رنگ و بسیاری از مواد دیگر پیش از باز شدن پای خودروها به جاده باید تولید شود.
نکته قابل توجه این‌که با به پایان رسیدن عمر ماشین‌ها تأثیرات آنها بر محیط زیست به اتمام نمی‌رسد، زیرا موادی همچون پلاستیک، اسیدهای سمی باتری و مواد دیگر ممکن است همچنان در محیط زیست باقی بمانند.
البته خوشبختانه در مقایسه با گذشته گورستان‌های خودرو به‌واسطه بازیافت مواد فلزی آن کوچک‌تر از گذشته شده است.
هزینه‌های تولید، بازیافت و دفع مربوط به خودروها و اثرات زیست محیطی آن تا حد زیادی خارج از کنترل مصرف‌کنندگان آنها است، اما از سوی دیگر در بحث مصرف سوخت و انتشار آلودگی و گازهای گلخانه‌ای ۸۰ تا ۹۰ درصد به رانندگان این وسایل نقلیه مرتبط است که می‌توانند نقش مهمی در افزایش درجه گرمای زمین می‌شوند.
اما با کمی تأمل در خصوص فرآیند حرکت خودروها در جاده‌ها توجه به سوخت این وسایل نقلیه نیز خود قابل تأمل است.
موضوع قابل توجه این‌که فرآورده‌های نفتی حتی پیش از آن‌که در باک ماشین‌ها ریخته شده و بسوزد نیز خود آسیب‌های زیست محیطی فراوانی را به بار آورده است.
استخراج مواد نفتی از زمین فرآیند عظیم انرژی را نیاز دارد که خود می‌تواند به به اکوسیستم‌های محلی آسیب بزند.
در این میان هزینه حمل و نقل این سوخت و یا نشت آن در محیط زیست و یا تقاضا برای منابع سوخت غیرمتعارف همچون ماسه نفت از جمله مواردی است که می‌تواند تأثیرات اکولوژیکی جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد.
در نهایت چرخه مصرف این وسایل نقلیه است که با تولید مه‌های غلیظ، مونوکسید کربن و سایر مواد سمی زمینه را برای ایجاد نگرانی به‌منظور ابتلای انسان‌ها به بیماری‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

شعار سال ، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار : 30 تیرماه 1398، کدخبر :405442،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
صنعت خودرو سازی ما حداقل های استاندارد هم نداره حداقل ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین