پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
به گزارش بی بی سی، شهرام ایران بومی یک وکیل ایرانی - آلمانی که نتوانسته برای خاکسپاری فرزندش به آمریکا برود از رئیس جمهور آمریکا به سازمان ملل شکایت کرده است.وی نخستین شخصی است که به صورت کاملا مستقل در اعتراض به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به سازمان ملل شکایت کرده است.
شعار سال: شهرام ایران بومی، وکیل ایرانی- آلمانی می گوید: "دولت آمریکا حق من را برای شرکت در مراسم خاکسپاری پسرم نادیده گرفته است. "

به گزارش بی بی سی، یک وکیل ایرانی - آلمانی که نتوانسته برای خاکسپاری فرزندش به آمریکا برود از رئیس جمهور آمریکا به سازمان ملل شکایت کرده است.
او شکایت نامه خود را هفته گذشته به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو تحویل داده است.
شهرام ایران بومی، وکیل ایرانی- آلمانی نخستین شخصی است که به صورت کاملا مستقل در اعتراض به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به سازمان ملل شکایت کرده است. او می گوید: "دولت آمریکا حق من را برای شرکت در مراسم خاکسپاری پسرم نادیده گرفته است."
ایران بومی همچنین کارزاری را برای اعتراض به قانون محدودیت ورود ایرانیان به خاک آمریکا به راه انداخته است.
اوایل ژوئن امسال، پسر ایران بومی در اثر حادثه رانندگی در آمریکا جان خود را از دست می دهد و او قصد سفر به آمریکا و شرکت در مراسم خاکسپاری فرزند خود را داشته اما اجازه ورود به آمریکا به او داده نمی شود.
بر اساس قانونی که از دو سال پیش در آمریکا تصویب شده است، شهروندان ایران، عراق، سودان و سوریه، حتی اگر تابعیت اروپایی داشته باشند، باید برای ورود به خاک آمریکا درخواست ویزا کنند.
وزارت خارجه آمریکا می گوید که این مقررات شامل همه شهروندان دو تابعیتی این چهار کشور می شود چه در پنج سال گذشته به این کشورها سفر کرده باشند و چه سفر نکرده باشند.
بر اساس این قانون همچنین شهروندان ۳۸ کشور جهان که قبلا برای سفر به آمریکا به ویزا نیاز نداشتند اگر در پنج سال گذشته به ایران، عراق، سودان و سوریه سفر کرده باشند باید درخواست ویزای آمریکا کنند.
او در مصاحبه با بی بی سی با اشاره به اینکه شهروند اروپاست و قبلا بارها به آمریکا سفر کرده است، گفت که سی سال است ...


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تی نیوز،3مرداد1398،کدخبر:2136784724، tnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین