پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
«عبدالله بن فیصل» سفیر عربستان در آمریکا در بیانیه ای مدعی شد: از انتشار اسناد 28 صفحه ای از سوی آمریکا درباره مسائل حادثه 11 سپتامبر، استقبال می کنیم.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری رویترز، «عبدالله بن فیصل» سفیر عربستان در آمریکا در ادامه اظهارات خلاف واقع خود، افزود: از سال 2011 تاکنون،کمیته 11 سپتامبر و دیگر آژانس های دولتی آمریکا از جمله «سیا» و «اف بی آی» در مورد اسناد 28 صفحه ای به تحقیق پرداخته اند و تایید کرده اند که نه دولت سعودی و نه مسئولان ارشد عربستان و نه هر شخص دیگری تحت نام دولت سعودی، در حمایت یا تهییج حملات 11 سپتامبر، دست داشته است.

«فیصل» درادامه اظهارات خود، مدعی شد: ما امیدواریم انتشار اسناد 28 صفحه ای، یکبار و برای همیشه، سایه هر گونه سوال یا ابهام باقیمانده پیرامون اقدامات، اهداف درونی و هم چنین روابط دوستانه دولت سعودی با آمریکا، محو کند.

این در حالی است که سنای آمریکا نیز ماه گذشته با توجه به تهدید وتو از سوی کاخ سفید با تصویب لایحه ای به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی اجازه داد تا علیه دولت عربستان سعودی اقامه دعوی کنند.

این لایحه و احتمال انتشار صفحات محرمانه اسناد 28 صفحه ای به واکنش های شدیدی از سوی سران رژیم سعودی منجر شد.

مقامات رژیم سعودی تهدید کرده اند در صورت چنین اقدامی با بیرون کشیدن همه دارایی های خود از بازار های آمریکای به اقتصاد این کشور لطمه خواهند زد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25تیر1395، کدخبر: 82150146: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین