پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کارگردان مجموعه «تفنگ سرپر» و «روزی روزگاری» گفت: برای جذب سینماگران و مخاطبان کودک به فیلم‌های مختص به این رده سنی باید سینماهایی متناسب با سنین کودکی ایجاد شود.
شعار سال: کارگردان مجموعه «تفنگ سرپر» و «روزی روزگاری» گفت: برای جذب سینماگران و مخاطبان کودک به فیلم‌های مختص به این رده سنی باید سینماهایی متناسب با سنین کودکی ایجاد شود.

امرالله احمدجو درباره اهمیت توجه به سینمای کودک، اظهار کرد: برای جذب سینماگران و مخاطبان کودکان به فیلم‌های مختص به رده سنی کودک باید سینماهایی متناسب با رده سنی آنها ایجاد شود تا کودکان و نوجوانان علاوه بر تماشای فیلم در سینما سرگرم باشند و به بیانی دیگر مسئولان باید در تلاش باشند کودکان و نوجوانان علاقه‌مندی‌های خود را در سینما دنبال کنند.
 
وی ادامه داد: هر بخش سرگرمی که در سینما اضافه می‌شود، افزایش بازدید کودکان از سینما را به دنبال دارد، همچنین باتوجه به تراکم جمعیتی هر شهر تعداد سالن‌های کودک باید در شهرهای بزرگ و کوچک مشخص شود، علاوه بر این سالن‌های مخصوص به کودکان باید ساختار نمایش تئاتر را داشته باشد.
 
این کارگردان سینما و تلویزیون درباره اینکه چرا فیلم‌های کودک عموما تولید می‌شوند اما کمتر راهی برای اکران عمومی پیدا می‌کنند، افزود: اگر فیلمی برای کودکان ساخته شود و در آرشیو قرار گیرد، با ساخته نشدن آن فیلم هیچ تفاوتی وجود ندارد چرا که برای پرورش کودکان نیازمند فیلم‌هایی با هدف آموزش‌های اجتماعی هستیم تا مسائل موجود در جامعه را بیاموزند و به تبع آن در زندگی موفق باشند.
     
احمدجو با اشاره به میزبانی اصفهان از جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، این شهر را مستعدترین شهر هنری نه فقط در ایران بلکه در قسمتی از جهان دانست و گفت: اصفهان شهری است هنرمند پرور و صاحب شخصیت‌های بزرگ در دایره هنر، اما در بخش فیلمسازی، اصفهان ضعیف است و با تعاریفی که در خصوص این شهر از نظر تاریخ، فرهنگ و هنر وجود دارد، باید فیلمسازان اصفهانی مورد توجه واقع شوند.
 
این کارگردان اصفهانی با بیان اینکه حدود ۲ الی ۳ سال است که سالن‌های تئاتر این شهر فعال شده‌اند، افزود: هنوز یک سالن مجهز تئاتر در این شهر ساخته نشده و باید گفت اصفهان پتانسیل این را دارد که حداقل ۷۰ درصد فیلم‌های سینمایی و سریال های تاریخی در آن ساخته شود چراکه این شهر سرشار از استعداد بوده و باید استعدادهای اصفهان را به کارگرفت.
 
کارگردان سریال «روزی روزگاری» برگزاری جشنواره‌های فیلم را در اصفهان موثر خواند و خاطرنشان کرد: اگر به واسطه جشنواره‌هایی مانند جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اقدام‌هایی در راستای بهبود سینمای‌های اصفهان انجام شود یقینا استعدادهای این شهر خود را به دنیا نشان خواهند داد چراکه مجموعه استان اصفهان هر امکاناتی را در دل خود جای داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 8 مرداد 1398، کدخبر: 83416650 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
برای این سنین هیچ برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین