پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
تیم مدیریت شهری این روزهای شهر تهران بیش از همه به خوبی می‌دانند که مشارکت ۵۰۰ هزار نفری شهروندان در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها برای لیست امید اصلاح‌طلبان یک هشدار قرمز و یک "نه بزرگ" است اما دلیل "ذوق‌مرگی" از چنین مشارکت ضعیفی چیست؟!
شعار سال :  با ثبت 509 هزار و 108  نفر شرکت‌‌کننده در پنجمین دور از انتخابات شورایاری‌ها، مدیریت شهری اصلاح‌طلبان همچنان این حضور را "یک رکورد و حماسه" در انتخابات شورایاری‌ها برای خود می‌دانند!
مدیریت شهری اصلاح‌طلبان که امروز با وجود گذشت بیش از دو سال از حضور آنها در سکان‌داری شهرداری تهران، عملکرد عمرانی خاصی برای دفاع و عرضه ندارد، برگزاری این انتخابات را فرصت خوبی برای بازگشت به شرایط دو سال قبل برای خود تلقی کرد.
همین امر باعث شده که تقریبا تمام عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات در شورای شهر و شهرداری تهران، مشارکت صرفاً 500 هزار نفری مردن تهران در این انتخابات را برای خود یک حماسه و پیروزی منظور کنند! در حالیکه واقعیت‌های میدانی، به روشنی چیز دیگری را فریاد می‌کنند و تیم مدیریت شهری این روزهای تهران بیش از همه به خوبی می‌دانند که مشارکت 500 هزار نفری شهروندان در این دوره از انتخابات برای لیست امید اصلاح‌طلبان یک هشدار قرمز و یک "نه بزرگ" است.
بر همین اساس تیم مدیریت شهری تهران برای اینکه القاء کنند که حضور مردم در این انتخابات بی‌نظیر بوده است  از عباراتی چون  "حضور پرشور" ، " حماسه مردم" ، " ثبت رکورد" استفاده می‌کنند و این در حالی است که در این دوره نه‌تنها حماسه‌ای خلق نشد حتی میزان مشارکت مردم از دوره گذشته نیز کمتر شد!
در ادامه برخی از اظهارات و موضع‌گیری‌های اعضای شورای شهر تهران و چهره‌های اصلاح‌طلب طی روزهای اخیر را مرور می‌کنیم:
 محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران: انتخابات شورایاری‌ها یک انتخابات پرشور بود!
مجید فراهانی؛ عضو شورای شهر تهران در توئیتی پیروزی اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها را تبریک گفت و پشتوانه رأی را پتانسیل خوبی برای منتخبان اعلام کرد!
حسن خلیل‌آبادی؛ عضو شورای شهر نوشت: با مشارکتی امیدوارانه، مدنی و آرام و با کمترین چالش در انتخابات شورایاری محلات به نمایندگی از مردم ایران نشانه‌های پیشرفت، رشد و بلوغ سیاسی خود را به نمایش گذاشتند، دست‌مریزاد، خسته نباشید!
ولی‌الله شجاع‌پوریان؛ معاون سابق اجتماعی شهرداری تهران در سرمقاله‌ای "برگزاری انتخابات الکترونیک را شکست یک تابو اعلام کرد."
علی اعطا؛ سخنگوی شورای شهر تهران حضور شهروندان را در این دوره  از انتخابات را "پرشور" دانست و  از تلاش شهرداری تهران در ارتباط با برگزاری این انتخابات قدردانی کرد.
اما مهدی چمران؛ رئیس سابق شورای شهر تهران در همین رابطه به تسنیم گفت: مشارکت 500 هزار نفر از شهروندان تهران در این انتخابات و اعلام ثبت رکورد  از سوی مسئولان شهری  جای سؤال و پرسش دارد که در واقع کدام رکورد؟! چرا که در انتخابات شورایاری‌ها در دوره گذشته بیش از این دوره مشارکت ثبت شد.
چمران متذکر شد:  اعلام مشارکت  500 هزار نفری در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها از سوی اصلاح طلبان قطعاً یک رکورد نیست و در واقع آنها از آمار همین حضور در این شرایط هم تعجب کرده‌اند چرا که انتظار نداشتند در شرایطی که مدیریتی شهری، چنین عملکرد ضعیفی را داشته، حتی 500 هزار نفر هم رای بدهند!
آیا برگزاری انتخابات شورایاری‌ها "18 میلیارد تومان" هزینه روی دست مردم تهران گذاشت؟

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار: 9 مرداد 1398، کدخبر:2065462،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین