پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
یک نماینده سابق مجلس با توجه به رفتار‌ها و اقدامات مخالفان دولت که این روز‌ها شدت بیشتری یافته، تاکید کرد: گاهی برای کوبیدن رقبا، منافع ملی و امنیت ملی را کنار می‌گذاریم؛ دشمن هم در قالب دوست، این مساله را تشویق و زمین بازی را برای تخریب جناح‌ها فراهم می‌کند تا این موضوع را اینگونه به نمایش گذارند که نظام جمهوری اسلامی کارآمد نیست.
شعار سال: یک نماینده سابق مجلس با توجه به رفتار‌ها و اقدامات مخالفان دولت که این روز‌ها شدت بیشتری یافته، تاکید کرد: گاهی برای کوبیدن رقبا، منافع ملی و امنیت ملی را کنار می‌گذاریم؛ دشمن هم در قالب دوست، این مساله را تشویق و زمین بازی را برای تخریب جناح‌ها فراهم می‌کند تا این موضوع را اینگونه به نمایش گذارند که نظام جمهوری اسلامی کارآمد نیست.

برخی فعالان سیاسی با توجه به نزدیک شدن به فضای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، نگرانی خود را در این رابطه مطرح کرده‌اند که تداوم تخریب و فضاسازی با هدف منافع حزبی در انتخابات آینده، پیامدی جز به خطر انداختن منافع و امنیت ملی ندارد؛ ضمن آنکه با افزایش این رفتارها، آنچه باید نگران بود، کاهش مشارکت مردمی در انتخابات آینده است.

اعتماد عمومی را بازسازی کنیم

محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده سابق مجلس دهم در همین باره به ایرناپلاس گفت: یکی از پایه‌ها و ستون‌های انقلاب، پشتوانه مردمی است. مردم ما از ابتدای انقلاب اسلامی در شرایط مختلفی همچون هشت سال دفاع مقدس، جنگ‌های روانی دشمنان در پیوست با تحریم‌های اقتصادی، پای انقلاب ایستادند. صد‌ها شبکه رادیو و تلوزیونی و مجازی نوعی جنگ روانی را به مردم تلقین می‌کنند. ما باید اعتماد مردم را بازسازی کنیم.

جمالی ادامه داد: هر کشوری نقاط ضعف در قوای اجرایی، مقننه و قضایی دارد؛ بنابراین باید در هر صورت فضای نقد و انصاف را فراهم کرد. مشکلی که در کشور ما وجود دارد اینکه گاهی برای کوبیدن رقبا، منافع ملی و امنیت ملی را کنار می‌گذاریم که پیامدی جز ناکارآمد نشان دادن کشور در برابر بیگانگان و دشمنان نیست.

فشار جناح‌های سیاسی به مردم

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه اگر تبلیغات دشمنان اثر کند مشارکت در انتخابات پایین می‌آید، اضافه کرد: مردم ما زیر فشار جناح‌های مختلف سیاسی هستند. زیرا برخی فعالان سیاسی، افراد دیگری از جناح مقابل را به فساد سیاسی و مالی متهم می‌کنند. مردم در یک حالتی از سردرگمی قرار گرفتند که این بدترین حالت ممکن است.

وی ادامه داد: ما همه مسئولان و فعالان سیاسی از جناح‌های مختلف باید به این موضوع باور داشته باشیم که در یک کشتی نشسته‌ایم و به جای تخریب یکدیگر به دنبال راه‌حل باشیم. متاسفانه بلوغ سیاسی بین سیاسیون ما چندان بالا نیست. ما در برخی اوقات دیدگاه‌های شخصی را به منافع ملی ترجیح می‌دهیم که این موضوع سبب می‌شود اعتماد عمومی مردم از دست برود.

این نماینده سابق مجلس درباره اتهام‌زنی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها در فضای سیاسی معطوف به انتخابات، توضیح داد: معتقدم انتخابات اخیر امریکا و درگیری‌های لفظی بین ترامپ-کلینتون و بعد ترامپ- بایدن، باید آینه روبه روی ما باشد. حتی کشوری که خود را نماد دموکراسی می‌داند، با این مسائل دچار گسست اجتماعی شده است.

تخریب دولت یعنی زمین خوردن کشور

او همچنین درباره تخریب دولت توسط برخی سیاسیون برای تطهیر کردن خود، تأکید کرد: اصلا امکان ندارد یک قوه بتواند به تنهایی یک کشور را به خوبی مدیریت کند؛ باید همگرایی، همفکری و هم‌افزایی وجود داشته باشد. کافی است یک قوه به دنبال تخریب، دیگر قوا و مسئولان باشد. اما این تنها زمین خوردن یک قوه نیست و زمین خوردن مملکت است. شرایط باید به این شکل باشد که اگر مشکلی در یک قوه وجود دارد، همه به دنبال حل مسائل کشور باشند، نه اینکه نگاه انتخاباتی داشته باشند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: ما نباید دید کوتاه‌مدت داشته باشیم. به طور مثال یک نماینده سابق مجلس نباید به این فکر کند که چهار سال و هشت سال آینده، چکار باید کند و چه بگوید که مردم به او رأی دهند. باید دید وسیع‌تری داشته باشیم و به جای نگاه به انتخابات و رأی مردم، به آرمان‌های انقلاب و مردمی فکر کنیم که پای این مملکت جان و مالشان را فدا کردند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 29 دی 1399، کدخبر: 84180447، www.plus.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین