پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است برخی موضوعات فرهنگی و نیازمند راه‌حل‌های فرهنگی هستند که اگر ذیل گفتمان امنیتی تعریف شود، ناگزیر دوقطبی‌ میان مردم و حاکمیت تولید می‌شود.

شعار سال: جمشید جعفرپور درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: متأسفانه چنین موضوعاتی به خاطر عدم توجه به جایگاه صحیح آن، زمینه‌ساز بحرانی در سطح ملی شده که دشمنان از آن در جهت پیشبرد مقاصد خود و تخریب وجهه جمهوری اسلامی سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این‌دست موضوعات اساساً فرهنگی و نیازمند راه‌حل‌های فرهنگی هستند، افزود: زمانی که راه گفتگو بسته شود و به دنبال آن باشیم که هر مسئله‌ای را ذیل گفتمان امنیتی تعریف کنیم، ناگزیر دست به تولید تقابل و دوقطبی‌ میان مردم و حاکمیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: حضور زنان در ورزشگاه‌‌ها اولویت بدنه زنان جامعه ما نیست اما مسئولان به واسطه دامن‌زدن به حساسیت‌ها، آن را برجسته کرده و مسائل و نیازهای اساسی این بخش از جامعه را به حاشیه می‌برد.

برخورد قضایی؛ انتهایی‌ترین حلقه در زنجیره راه‌حل

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در نگاه کلان، مسئله حجاب نیز درگیر چنین تناقضاتی شده است؛ در حالی که حجاب و عفاف موضوعی فرهنگی است و برخورد قضایی باید در فرع و انتهای زنجیره راه‌حل قرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: اهمال دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ باعث شده تا عمده اقدامات در این زمینه محدود به همین نگاه انتظامی و قضایی باشد.

درخواست گزارش مردمی از افراد بی‌حجاب به چالش‌ جدی در انسجام اجتماعی می‌انجامد

جعفرپور گفت: زمانی که از مردم خواسته می‌شود که به طور مثال ناهنجاری در حوزه حجاب را گزارش دهند، به طور غیرمستقیم تقابلی میان قشر باحجاب و بی‌حجاب ایجاد کرده و به تدریج وحدت و همدلی میان مردم تبدیل به خصومت و دودستگی می‌شود که این نگاه در بلندمدت به شکل‌گیری چالش‌ جدی در وحدت و انسجام اجتماعی می‌انجامد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره افراد بی‌حجاب تصریح کرد: تأکید ایشان همواره بر انجام امر به معروف و نهی از منکر زبانی توسط مردم و پرهیز از ایجاد نفرت به این وسیله بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 10 مرداد 98، کد مطلب: 431984: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
این عربستان از ما جلوتره بعد ما هنوزم سر این مساله باید بجنگیم موندم چرا اینقد مقاومت میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین