پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۵۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح ساختار نظام بانکی مراحل را طی کرده و دو هفته آینده به صحن می‌آید.

شعار سال : سیدحسن حسینی‌ شاهرودی، درباره اهمیت اصلاح ساختار نظام بانکی اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس با تمام قدرت مشغول رسیدگی به چهار طرح و لایحه اقتصادی است که نخستین آن مالیات بر ارز افزوده بود که کار این لایحه تقریباً تمام شده و تفاوت‌های ماهوی و جدی در قانون ایجاد شد.

وی با تأکید بر اینکه طرح بانکداری در اولویت بعدی کمیسیون اقتصادی است، تصریح کرد: در طرح‌های صندوق مکانیزه فروش هم ایرادهایی از سوی شورای نگهبان به آن وارد بود که باید برطرف شود و بعد از آن طرح به صحن مجلس می‌آید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم از موضوعات مهمی است که کمیسیون در برنامه دارد.

هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه طرح اصلاح ساختار نظام بانکی سه سال است در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود، بیان کرد: پیشنهادهای جدید و اصلاحاتی که در طرح بود را در چند جلسه اصلاح کردیم و تقریباً تمام بندهای آن مصوب شده است و در آینده نزدیک در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره تخلف بانک‌ها در فروش اموال اظهار کرد: قوانین بانکی کشور به سال ۵۲ باز می‌گردد که بخش اعظمی ازناکارآمدی نظام بانکی و بانک مرکزی به همین دلیل است. البته دولت هم عزم و اراده جدی در برخورد با بانک‌ها ندارد.

وی با اشاره به تخلف بانک‌ها در دریافت سود مرکب و ربوی، بنگاهداری، عدم کاهش شعب و تخلف در فروش املاک اضافه کرد: دولت فشار زیادی بر گرده بانک‌ها وارد کرده و این امر سبب شده بسیاری از جاها چشمشان را بر تخلف بانک‌ها ببندند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در نظام بانکداری جدید این تخلفات را احصا کرده و حتی برای متخلفان در حوزه نظارتی بانک مرکزی مجازات تعیین و تدوین کردیم متخلف چه در بانک و چه در دستگاه نظارتی بانک مرکزی باشد، باید مقابل قانون پاسخگو باشد.

حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح ساختار نظام بانکی مراحل را طی کرده و دو هفته آینده به صحن مجلس می‌آید.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ،تاریخ انتشار 14 مرداد1398،کدخبر:408509،www.na.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
دیگه تا اونموقع که بخواد اینا اصلاح بشه دیگه پولی برای کسی نمونده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین