پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
مهرستان با جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر در جنوب شرق کشور قرار دارد در این شهرستان علاوه بر اینکه بیمارستان وجود ندارد سال‌ها است که حتی یک پزشک متخصص تمام وقت نیز وجود ندارد.
شعار سال: مهرستان با جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر در جنوب شرق کشور قرار دارد در این شهرستان علاوه بر اینکه بیمارستان وجود ندارد سال‌ها است که حتی یک پزشک متخصص تمام وقت نیز وجود ندارد.

این روزها که موضوع دستمزد پزشکان در رسانه ها و فضای مجازی داغ است از شهرستانی در جنوب شرق کشور گزارشی تهیه شدهه است که سال هاست در آن هیچ پزشک متخصصی وجود ندارد.

شهرستان مهرستان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران بوده و بر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ جمعیت این شهرستان بیش از ۷۰ هزار نفر است.

از سوی دیگر از آنجایی که تأمین پزشک در مراکز درمانی یکی از نیازهای ابتدایی هر مرکز جمعیتی است اما مردم شهرستان مهرستان از سال ۸۷ از وجود پزشک متخصص بی‌بهره‌اند که این امر سبب شده شهروندان این منطقه برای درمان به شهرستان های همجوار مراجعه کنند.

بیماران مهرستانی علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تامین هزینه‌های درمانی، باید برای درمان خود هزینه های ایاب و ذهاب و اسکان در شهرهای دیگر را نیز اضافه کنند.

 بیماران مهرستانی علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تامین هزینه‌های درمان، باید برای درمان خود هزینه های ایاب و ذهاب و اسکان در شهرهای دیگر را نیز متحمل شوند

در همین راستا رئیس مرکز بهداشت مهرستان اظهار داشت: مهرستان دارای ۱۱ پزشک عمومی به همراه یک دندان پزشک است که به مردم خدمات رسانی می کنند.

محمد محمدی افزود: اساسی‌ترین مشکل و نیاز مردم مهرستان پزشک متخصص به ویژه در زمینه زنان و زایمان، اطفال، داخلی و اموراتی مانند سونوگرافی و رادیولوژی است.

وی گفت : خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و با  مساعدت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ویزیت هفتگی پزشکان متخصص در شهرستان  مهرستان انجام می شود.

رئیس مرکز بهداشت مهرستان بیان داشت:  این برنامه به صورت مستمر و هفتگی با حضور چند پزشک متخصص در رشته‌های پایه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در حال پیگری جهت استقرار پزشکان متخصص به صورت دائم در شهرستان مهرستان از طریق دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  هستیم که امیداریم هر چه زود تر این امر محقق شود.

همچنین یکی از پزشکان متخصص که به صورت هفتگی در مرکز بستر درمانی مهرستان حضور پیدا می کند، اظهار داشت: باتوجه به جمعیت شهرستان مهرستان و مسیر طولانی و فاصله آن تا مراکز درمانی شهرستان های همجوار احداث بیمارستان و پزشک متخصص در این منطقه امری ضروری است که باید در این زمینه مسئولان تلاش بیشتری داشته باشند.

وعده ای که محقق نشد
شهرستان ۷۰ هزار نفری بدون پزشک متخصص
 محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان  در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: بیمارستان ۶۶ تختخوابی شهرستان مهرستان مصوب و قرار بود در سال ۹۷ کلنگ زنی شود، که تاکنون این امر محقق نشده است.

یکی از شهروندان مهرستانی هم اظهار داشت: این شهرستان یک مرکز درمان بستر ۱۰ تختخوابی دارد که پاسخ گوی نیاز مردم نیست و همه خدمات درمانی در آن ارائه نمی شود، حتی یک پزشک متخصص در این شهر وجود ندارد و اگر کودکمان بیمار شود، نمی دانیم چه کنیم، چرا که از حضور متخصص اطفال بی بهره هستیم.

به گفته وی، وضعیت جاده های منتهی به مهرستان مناسب نیست، به همین دلیل تصادف های زیادی در این جاده ها رخ می دهد و اگر مصدومی به مرکز درمان بستر مهرستان منتقل شود فقط چند ساعت درمان های اولیه برای او ارائه و سپس به سراوان یا ایرانشهر منتقل می شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:14مرداد1398،کد خبر:4685112،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین