پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
دبیرکل ناتو تاکید کرد، ضرورت دارد که ناتو پیامدهای ظهور چین را درک کند، آن هم در شرایطی که پکن قدرتش را در سراسر جهان از جمله در مناطقی که ممکن است چالشی برای اعضای این ائتلاف باشد توسعه می‌دهد.
شعار سال:دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، ضرورت دارد که ناتو پیامدهای ظهور چین را درک کند، آن هم در شرایطی که پکن قدرتش را در سراسر جهان از جمله در مناطقی که ممکن است چالشی برای اعضای این ائتلاف باشد توسعه می‌دهد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، تحرکات چین از جمله در دریای چین جنوبی نگرانی‌هایی درباره مقاصد آن ایجاد کرده است و ایالات متحده از ناتو خواسته است تا این تهدیدات نوظهور از جمله چین را به رسمیت شناخته و آن را مدیریت کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تاکید کرد: این درباره حرکت ناتو به اقیانوسیه نیست، این درباره واکنش به این حقیقت است که چین به ما نزدیک‌تر می‌شود؛ سرمایه‌گذاری هنگفت در زیر ساخت حیاتی در اروپا، تشدید حضور در شمالگان و همچنین افزایش حضور در آفریقا و فضای سایبری.

استولتنبرگ گفت: بنابراین همگی این موارد ایجاب می‌کند که ناتو ظهور چین را مورد رسیدگی قرار دهد و این کار نه تنها نیازمند همکاری نزدیک با شرکایمان در این منطقه شامل استرالیا و نیوزیلند بلکه ژاپن و کره‌جنوبی هم می‌شود.

با این حال پکن تاکید دارد پیشرفت‌های اقتصادی و نظامی تهدیدی برای دیگر کشورها نیست. در همین حال تنش‌ها با جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن تشدید شده است و مارک اسپر، رئیس پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان برد در منطقه آسیا – اقیانوسیه ابراز تمایل کرده است.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: با مارک اسپر صحبت کرده‌ام و او به وضوح گفته است که ساخت موشک‌های جدید میان‌برد زمان بر است و هر نوع استقرار بالقوه در این بخش از جهان زمان می‌برد و هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

سخنان استولتنبرگ پس از دیدار با نخست‌وزیر، وزیر خارجه و وزیر دفاع استرالیا درباره چین، جنگ در افغانستان، تروریسم و امنیت سایبری مطرح شد. او گفت: برایم کاملا سودمند بود به سخنان مقام‌های استرالیایی، با دانش، با تجربه و حضور در این منطقه، که درکی برای شما فراهم می‌کند که برای ناتو مهم است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:16مرداد1398،کدخبر:98051608480،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین