پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
رئیس جمهور با تاکید بر این که دولت برای توسعه شهر الکترونیک تلاش خواهد کرد،‌گفت: برای اداره شهرها اقدامات خوبی تا امروز صورت گرفته و اقدامات دیگری باید به کمک آن بیاید.

شعارسال: به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، رئيس جمهور صبح روز چهارشنبه در نخستين اجلاس جهاني شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ كه در برج ميلاد برگزار شد، با تاكيد بر ضرورت شكل‌گيري شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند، شهري الكترونيك است كه از ابزار فضاي مجازي استفاده مي‌كند.

روحاني افزود: بايد بسياري از سفرها، رفت‌وآمدها و صف‌هاي طولاني، جايش را به شبكه‌هاي فضاي مجازي بدهد. رئيس‌جمهور از ويژگي‌هاي شهر هوشمند به سلامت اداري اشاره كرد و گفت: اگر همه كارها از طريق فضاي مجازي انجام شود، فساد به مراتب كاهش مي‌يابد.

رئيس جمهور يكي از راه‌هاي برخورد با فساد را استفاده از شهر هوشمند عنوان كرد و گفت: در طول سال هاي اخير به دو دليل ارتباط شهرها به هم نزديك شده است، از يك سو وسايل ارتباطي، شرايط گردشگري را براي همه جهانيان آسانتر كرده است و از طرف ديگر شبكه هاي فضاي مجازي ارتباط انديشه‌ها و نظرات را به يكديگر نزديك‌تر كرده و اين نزديكي انسان‌ها و افكار، پايه‌اي براي تعامل فرهنگ‌هاي مختلف در جوامع انساني شده است.

روحاني يادآور شد: اگر مي خواهيم از خشونت، افراطي گري و تروريسم فاصله گرفته و به يك صلح پايدار در جهان دست پيدا كنيم، راهش بالا بردن بردباري و احترام به فرهنگ يكديگر و نزديك تر شدن جوامع مختلف از نظر فرهنگي و سبك زندگي است.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز ارتباط ايران در شرايط پس از برجام با كشورهاي ديگر از لحاظ اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و علمي آسان‌تر و نزديك‌تر شده و ما از اين فضا براي استفاده از تجربه يكديگر بايد بهره‌برداري كنيم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 30تیر1395، کدخبر: 558536: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین