پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
محمدرضاآقاجری، رئیس شورای شهر امیدیه اهواز به دستور مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان تا زمان صدور رای پرونده قضایی از عضویت در شورای این شهر تعلیق شد.

شعار سال:آقاجری، رئیس شورای شهر امیدیه اهواز به دستور مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان تا زمان صدور رای پرونده قضایی از عضویت در شورای این شهر تعلیق شد.

محمدرضا آقاجری رئیس شورای شهر امیدیه اهواز با اشاره نامه تعلیق خود از طرف فرمانداری گفت: در متن این نامه اعلام شده که نظر به صدور کیفرخواست در پرونده قضایی نامبرده و با توجه به مکاتبه مدیرکل امور شهری استانداری وفق ماده ۹۱ قانون شهرداری‌ها تا صدور رای نهایی دادگاه عضویت شما در شورای شهر امیدیه تعلیق می‌شود.

رئیس شورای شهر امیدیه در ادامه گفت: بهمن ماه سال گذشته در جلسه‌ای با حضور استاندار در خصوص اعتراض به رفتاری که با بچه‌های مدافع حرم شده بود، توضیحاتی داده شد و درخواست پیگیری این موضوع توسط استاندار را داشتم که برخی علیه اینجانب با اتهام نشر اکاذیب شکایت کردند.

گفتنی است برخی فعالان اجتماعی در شهر امیدیه به تخلفات شهری دادستان سابق این شهر اعتراض کرده بودند که منجر به بازداشت آنها شده بود.

آقاجری با اشاره به ماده ۹۱ قانونی شهرداری‌ها تاکید کرد: در این ماده دو دلیل برای تعلیق از عضویت در شورای شهر مطرح و تاکید شده در صورتی که اولا عضو شورای شهر یا انجمن با پیمانکاران در معاملات تبانی داشته باشد و دوم  عضو شورای شهر قصد اعمال نفوذ و نظر شخصی در کارهای شهرداری را داشته و باعث اختلال در امور شهری و زیان به شهر شود، از عضویت در شورای شهر تعلیق می‌شود.

آقاجری ضمن تاکید بر این‌که ماده ۹۱ قانونی شهرداری‌های شامل حال پرونده قضایی وی ‌نمی‌شود، گفت: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در نامه‌ای به فرماندار امیدیه دستور تعلیق عضویت را صادر کرده و فرمانداری این شهرستان هم بدون طرح موضوع در هیات حل اختلاف و دیگر مراجع ذی‌صلاح این دستور را اعمال کرده است.
 
سلب عضویت و تعلیق اعضا شورای شهر طی ماه های اخیر به یک رویه تبدیل شده است.

مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها می‌گوید: سلب عضویت اعضای شورا از طریق قضات غیرقانونی است و علت بسیاری شکایت‌ها از اعضای شورای شهر در طول دو سال اخیر، تسویه حساب سیاسی است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:6شهریور1398،کدخبر:۲۲۳۵۴،eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
سلب عضویت اعضای شورا از طریق قضات غیرقانونی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین