پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
وکیل محمدرضا آقاجری رئیس سابق شورای شهر امیدیه در گفتگویی از نقض رای قطعی موکل خود و تجویز اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور خبر داد.
شعار سال: سعید سعادتی وکیل محمدرضا آقاجری رئیس سابق شورای شهر امیدیه از نقض رای قطعی موکل خود و تجویز اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور خبر داد.

سعادتی تشریح کرد: بعد از صدور حکم قطعی آقای آقاجری و ابلاغ به وی جهت اجرا، درخواست اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۴ آیین دادرسی کیفری تقدیم دیوان عالی کشور شد که پس از ارجاع به شعبه یازدهم دیوان عالی کشور، دادنامه قطعی صادره، مستند به بند چ ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری نقض و پس از تجویز اعاده دادرسی بر اساس ماده ۴۷۶ همین قانون، به دادگاه هم عرض ارسال خواهد شد.

وی افزود: بنابراین اعاده دادرسی پرونده آقای آقاجری مورد پذیرش قرار گرفته و اجرای حکم ایشان نیز متوقف شده و پرونده مجددا مورد رسیدگی ماهیتی قرار خواهد گرفت.

سعادتی با اشاره به سابقه موافقت با احاله پرونده‌های دیگر مرتبط با این پرونده گفت: حسب اطلاع اینجانب، پیشتر بنابر پیشنهاد رئیس قوه قضائیه براساس گزارش بازرسی ویژه قوه قضاییه و موافقت شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور، به علت اشکالاتی که در رسیدگی به پرونده‌های مطروحه مرتبط با جریان مطالبه گر در شهر امیدیه استان خوزستان وجود داشت، دادنامه‌ای ازشعبه مذکور جهت احاله پرونده‌ها به حوزه قضایی تهران صادر شده بود که پس از انتشار خبر استنکاف دادگستری خوزستان از احاله پرونده‌ها به تهران در خبرگزاری فارس، علیرغم تعلل ابتدایی دادگستری خوزستان، نهایتا با پیگیری موضوع در دیوان عالی کشور، اخیرا مقدمات احاله این پرونده‌ها به حوزه قضایی تهران فراهم شده وفرآیند آن در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه به همان دلایل مذکور در دادنامه شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور، احاله پرونده آقای آقاجری به تهران نیز ضروری می‌باشد اظهار کرد: در زمان صدور دادنامه احاله پرونده‌های امیدیه، با توجه به اینکه پرونده موکل مختومه شده بود، امکان احاله آن به لحاظ قانونی وجود نداشت، اما در حال حاضر با توجه به تجویز اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور و رسیدگی مجدد پرونده، پیگیر احاله این پرونده به تهران هستیم و درخواست آن خدمت رئیس قوه قضائیه تقدیم شده است.

سعادتی در پایان گفت: با این حال متأسفانه جریانی که این پرونده‌ها راعلیه رئیس سابق شورای شهر امیدیه و سایر افراد مطالبه گر در آن شهر ایجاد کرده، هنوز به این پرونده سازی‌ها ادامه می‌دهد و آقای آقاجری و همراهانش که در ماجرای سوت زنی و مقابله با فساد درگیر بوده اند، هر روزه با شکایت‌های جدید و پرونده‌های دیگری روبرو هستند که به نظر می‌رسد با توجه به ابعاد موضوع، ورود رئیس معظم قوه قضائیه برای خاتمه دادن به این پرونده‌سازی‌ها و حمایت از افرادی که با سوت‌زنی به یاری دستگاه قضایی جهت مقابله با فساد می‌پردازند، ضروری به نظر می‌رسد.

محمدرضا آقاجری عضو کنونی و رئیس سابق شورای شهر امیدیه پس از افشای تخلفات گسترده در تدوین طرح تفصیلی شهر امیدیه و تغییر کاربری گسترده برخی اراضی در این طرح، از ۴ سال پیش با شکایت‌های متعدد از سوی دادستان سابق امیدیه به عنوان یکی از مالکان اراضی تغییر کاربری داده شده، مواجه شده است. شکایاتی که تا امروز نیز ادامه داشته و زندگی شخصی و کاری وی را تحت تأثیر قرار داده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۱۰۰۶۰۰۰۱۴۰، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین