پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱
به گفته مدیرعامل مترو با توجه به اینکه قطعات زیادی از سیستم مترو، داخلی نیستند با وجود تحریم ها، تامین قطعات یکی از ماموریت‌های اصلی ما در شرکت بهره‌برداری مترو است و از سال گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کرده ایم تا گامی اساسی در راستای رونق تولید ملی برداریم.

شعارسال:به گفته مدیرعامل مترو با توجه به اینکه قطعات زیادی از سیستم مترو، داخلی نیستند با وجود تحریم ها، تامین قطعات یکی از ماموریت‌های اصلی ما در شرکت بهره‌برداری مترو است و از سال گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کرده ایم تا گامی اساسی در راستای رونق تولید ملی برداریم.

و همکاری مشترک خوبی بین دانشگاه ها، مترو و تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده و خوشبختانه مشکلی برای تامین قطعات وجود ندارد. در ادامه گفت‌وگوی ایران با مهندس فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه را می‌خوانید.

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه چه وظایفی بر عهده دارد؟

وظیفه ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه این است که شرایطی ایمن را در ایستگاه‌های خطوط مترو مهیا سازیم تا شهروندان بتوانند با آسایش از مترو برای سفرهای خود استفاده نمایند. ما به‌طور لحظه‌ای آمار مسافران و ظرفیت قطارها را کنترل می‌کنیم. لازم به توضیح است در ساعات پیک در خطوط مترو، شرکت از نهایت ظرفیت خود برای تسهیل در روند

جا به جایی شهروندان استفاده نموده و روزانه دو و نیم میلیون مسافر را جابجا می‌‌کند. در همین راستا در خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو سرفاصله حرکت قطارها ۴ دقیقه است و در خط سه با سرفاصله 8 دقیقه خدمات‌رسانی می‌کنیم در این خصوص ظرفیت‌های ما خوب و مناسب است و در صورت لزوم قطارفوق‌العاده به خط اعزام می نماییم این شرکت چه اقدام‌هایی انجام داده تا دیگر در سطح متروهای کشور شاهد تکدی‌گری و دست فروشی نباشیم.

وظیفه اصلی کارکنان این شرکت؛ خدمات حمل و نقلی مناسب به شهروندان است و در زمینه جمع ‌آوری کامل دستفروشان نه نیرو داریم و نه بودجه کافی. بهترین راهکار برای جمع آوری دستفروشان این است که مردم از این افراد خرید نکنند. اگرچه همواره طرح جمع آوری دستفروشان در دستور کار شرکت بهره برداری مترو است و پلیس مترو مستقر در ایستگاه‌ها به محض ورود دستفروشان نسبت به جمع آوری این افراد اقدام می‌کنند، اما بیشتر این دستفروشان بصورت پنهانی وارد ایستگاه‌های مترو می‌شوند و در زمینه فروش کالاهای ریز و کوچک اقدام می‌کنند که همین امر منجر می‌شود کنترل و ساماندهی این افراد سخت باشد.

بیشتر این دستفروشان به وسیله یک کیف دستی وسایل کوچک قابل حمل به عنوان یک مسافر عادی وارد قطار مترو می‌شوند و در داخل قطار نسبت به فروش کالاهای خود اقدام می‌کنند.خرید از دستفروشان در فرهنگ ما جا افتاده و هرقدر ما به این موضوع دامن بزنیم و بیشتر از آن‌ها خرید کنیم این پدیده بیشتر گسترش می‌یابد . بهترین راه حل این معضل در مترو عدم خرید مسافران از دستفروش‌ها است.موضوع بساط‌گستری و دستفروشی و خرید از آن‌ها به فرهنگ ما بستگی دارد و بهتر است به کسب‌و‌کارهایی که از طریق پرداخت مالیات و عوارض فعالیت می‌کنند کمک کنیم؛ این موضوع سبب می‌شود خود‌به‌خود این مشکل حل شود.

وی با بیان این مطلب که اقدامهای ما در راستای برخورد با این افراد از یک‌سو با برخورد مردم مواجه می‌شود و از سوی دیگر در پیام‌ها و شکایات مردم از مزاحمت دستفروشان مترو برای مسافران سخن به‌میان می‌آید، افزود: همین برخورد دوگانه مردم با این موضوع باعث شده تا ما بیش از پیش به اقدامهای فرهنگی روی بیاوریم و از طریق پخش تیزرهای آموزشی در واگن‌ها، نصب بنر و اعلام در ایستگاه‌ها سعی داریم تا خرید نکردن از این افراد را در بین مردم فرهنگ‌سازی کنیم.

آیا این شرکت آمادگی دارد تا از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی در راستای تامین قطعات قطارهای مترو حمایت کند؟

سال گذشته برای تامین قطعات به سراغ تولید کنندگان داخلی رفتیم و دانش فنی را با نظارت دانشگاه‌ها در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرارداده و برابر ضوابط اقدام خواهیم کرد، امیدواریم بتوانیم کمک کنیم تا داخلی‌سازی مترو بیشتر شکل بگیرد، ضمن اینکه تامین قطعات را از هر مسیری که میسر باشد، انجام می‌دهیم چرا که با توجه به نیاز نمی توانیم بگذاریم قطارها بخاطر قطعات از کار بیافتند. بومی سازی قطعات مصرفی مهم در اولویت‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه قرار دارد. و در حال حاضر بخشی از ترمزهای قطار و تجهیزات انجام شده که کمک بزرگی در کاهش هزینه‌های شرکت داشته است. اگرچه شرایط موجود باعث بالا رفتن قیمت‌های تمام شده تامین تجهیزات می‌شود، اما موفق شده‌ایم تا هندریل ۸۲۲ پله برقی را در همین دوره توسط متخصیصن داخلی بومی‌سازی کنیم و ما در حال حاضر کمترین خرابی پله برقی را در ایستگا ه‌های مترو شاهد هستیم.

به منظور تامین قطعات مصرفی قطارها باچه مشکلاتی مواجه هستید؟

با توجه به اینکه قطعات زیادی از سیستم مترو داخلی نیستند با وجود تحریم‌ها، تامین قطعات یکی از ماموریت‌های اصلی ما در شرکت بهره‌برداری مترو است و از سال گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کرده‌ایم تا گامی اساسی در راستای رونق تولید ملی برداریم. و همکاری مشترک خوبی بین دانشگاه ها، مترو و تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده و خوشبختانه مشکلی برای تامین قطعات وجود ندارد. ودر راستای تامین قطعات قطارهای مترو از تولیدکنندگان وصنعتگران داخلی حمایت می‌کنیم.

اجاره و بهره برداری از فضاها واماکن تجاری ایستگاه های مترو به چه صورت می باشد؟

فضاهای فرهنگی در ایستگاه‌های خطوط مترو برابر ضوابط و به صورت مناقصه‌ای واگذار می شود.

مسافران مترو چگونه می‌توانند ازخدمات ارائه شده توسط مترو آگاهی یابند و از چه طریقی می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را اعلام نمایند؟

ما در سایت شرکت به نشانی http://metro.tehran.ir ودرصفحه اینستاگرام شرکت به آدرس Tehran_metro تمامی اخبار را اطلاع رسانی می کنیم. در صورتی که فردی انتقاد یا پیشنهادی داشته باشد، می ‌تواندبا شماره 66712216 تماس یا با ارسال پیامک به سامانه پیام کوتاه به شماره 30004277 و همچنین ایمیل info.metro@tehran.irموارد مورد نظر خود را اعلام کنند.

چه موقعیت وابزارهای تبلیغاتی در مترو برای بخش دولتی و خصوصی فراهم شده است؟

به استناد مصوبه 1898 شورای اسلامی شهر تهران (خرداد ماه 1393) مقرر شده که تمامی فضاهای تبلیغاتی مترو از طریق سازمان زیباسازی شهر تهران واگذار شود. این مصوبه در دوره مدیریت شهری گذشته اجرایی نشده ولی با تغییرات انجام شده در مدیریت شهری این مصوبه در دستور کار قرار گرفته و از تیر ماه سال 97 واگذاری فضاهای تبلیغاتی توسط سازمان مذکور انجام می‌شود.

به منظور توسعه مترو در شهر تهران چه اقدام‌هایی نجام داده اید؟

شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) وظیفه ساخت و توسعه مترو در شهر تهران را دارد. ما در شرکت بهره برداری مترو بعد از تحویل ایستگا ه‌ها به مردم خدمات رسانی می کنیم.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران آنلاین ،تاریخ انتشار: 9 شهریور1398،کدخبر:497542 www.ion.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
در این شلوغی های تهران مترو هم پاسخگو نیست ، گویا باید زودتر پیشرفت کنیم و قطارهای هوایی بزنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین