پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه از ارتقا ۸۵ درصدی داخلی‌سازی واگن‌های مترو خبر داد.

شعار سال:  علی امام در همایش حمل و نقل ریلی و رونق تولید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، اظهار داشت: صنعت مترو و قدمت آن نسبت به راه‌آهن کمتر است و در دهه ۵۰ گام‌های اولیه مترو برداشته شده است.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه افزود: در حال حاضر در متروی تهران ۷ خط مترو در حال بهره‌برداری داریم و خطوط ۶ و ۷ در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: ۲۳۵ کیلومتر شبکه مترو در تهران داریم و ۱۲۵ ایستگاه در دست بهره‌برداری است.

امام افزود: پس از افزایش قیمت بنزین در ۲۴ آبان ماه متروی تهران روزانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر را در شبکه ریلی جابجا می‌کند.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه افزود:‌ در بخش ساختمانی مترو اتفاقات خوبی در چند وقت اخیر رخ داده است و اتکا به خارج نداریم وکاملا بومی‌سازی در دستور کار است اما در بحث تجهیزات و ناوگان هنوز تا اندازه‌ای اتکا به کشورهای خارجی وجود دارد.

 

*** شرکت متروی تهران برای نیازهای آینده خود به تولیدات ذوب‌آهن متکی خواهد بود

وی گفت: در دو دهه اخیر متروی تهران گام‌های بلندی را برداشت تا در بخش تجهیزات وناوگان اتکا به تولید خارج کاهش یابد و به خوداتکایی کامل برسیم البته در بخش تجهیزات مواردی هم وجود دارد که توجیه اقتصادی ندارد که در داخل تولید کنیم.

امام ادامه داد: در دو دهه گذشته متروی تهران گام‌های بلندی برداشت تا اتکا به تولیدات خارجی کمتر باشد اما هنوز تا خود اتکایی کامل فاصله زیادی داریم در این راستا در ادامه تلاش‌ها برای داخلی‌سازی تجهیزات از ابتدای امسال کارگروهی در متروی تهران تشکیل شده است.

در این زمینه فعالیت‌های مورد نظر را به صورت جدی‌تر دنبال می‌کنیم و از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون همه هفته اعضای این کارگروه بازدید از صنایع و کارخانجات و شرکت‌های داخلی دارند.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه افزود: از دو دهه پیش اتحادیه شرکت‌های قطارهای شهری شکل گرفت و همه مدیران قطارهای شهری حضور دارند و بهمن ماه پارسال از سد تولید ذوب‌آهن بازدید کردیم و همانجا بررسی شد تا نیازهای ۴ دهه آینده مترو در بخش ریل ها را داشته باشیم. متعاقبا پیشنهاد دادیم وزارت کشور هم در این بخش وارد شود، تفاهم نامه به امضا رسید و ما موضوع را در اتحادیه قطارهای شهری دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: قطار شهری شیراز ابتدا قرارداد با ذوب‌آهن بست و پس از آن قطار شهری اصفهان قرارداد ۸۰۰ تن ریل CIC54 با ذوب‌آهن منعقد کرد.

امام گفت: ما در شرکت متروی تهران برای نیازهای آینده خود به تولیدات ذوب‌آهن متکی خواهیم بود.

 

*** تعمیق داخلی سازی در واگن‌ها

 مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه تاکید کرد:‌ عمق داخلی‌سازی را در حوزه تجهیزات باید بیشتر کنیم و قراردادهایی در این باره با تولید کنندگان داخل داشته باشیم. البته کارگروه ساخت داخل در حوزه جت فن‌ها، آسانسور، پله برقی، تابلوهای برق و غیره در حوزه داخلی سازی ورود کرد.

وی تاکید کرد: داشتن تائیدیه‌های لازم از سوی تولید کنندگان داخل برای ما مهم است ما آزمایشگاه استاندارد در این حوزه در کشور چندان نداریم و لازم است دانشگاه علم و صنعت ورود کند در این حوزه و در این حوزه تائیدیه‌های فنی را صادر کند.

 مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه در پایان، اظهار داشت:درباره تعمیق داخلی سازی در واگن‌ها ما ۴ واگن ساز داخلی داریم که ظرفیت تولید آنها زیر ۲۰ درصد است. در این راستا تیر ماه گذشته تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری شهرداری تهران امضا کردیم تا از همه ظرفیت‌های علمی کشور استفاده شود و عمق داخلی سازی سازنده‌های واگن مترو از ۳۵ درصد کنونی به ۸۵ درصد برسد تا اتکا به تولید کنندگان خارجی به حداقل برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 7 بهمن  98، کد مطلب: 157321: www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
ولی همون 15 درصد اصل داستان بقیه اش بود و نبودش احتمالا خیلی هم فرقی نداره :))))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین