پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
برای حل مشکلات جاده سراب یاس در حال حاضر دو پیمانکار در حال ساخت دیواره سه کیلومتری بتنی و پل این مسیر هستند همچنین طی روزهای آینده مناقصه تعریض این جاده نیز برگزار می‌شود تا در صورت تامین اعتبار در سال 99 شاهد تکمیل کامل این طرح باشیم.یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم روستاهای اطراف و گردشگران، اجرایی شدن طرح تعریض این محور چند کیلومتری است که متاسفانه در سالیان گذشته مسئولان نسبت به آن بی‌توجه بوده‌اند. به دلیل اقدامات صورت نگرفته پل این محور هرساله در مواقع بارندگی تخریب‌شده و یا در شرایط نامناسبی قرار می‌گیرد که تردد از آن به‌دشواری انجام می‌شود.

شعار سال: جاده روستایی سراب یاس به دلیل قرارگیری در محل تردد چندین روستا و همچنین محور گردشگری آبشار نوژیان و تاف به‌عنوان یکی از محورهای پرتردد خرم‌آباد محسوب می‌شود.

با تمامی این تفاسیر وضعیت نامناسب این محور و عرض کم آن در سال‌های گذشته مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم روستاهای اطراف و گردشگران، اجرایی شدن طرح تعریض این محور چند کیلومتری است که متاسفانه در سالیان گذشته مسئولان نسبت به آن بی‌توجه بوده‌اند.

به دلیل اقدامات صورت نگرفته پل این محور هرساله در مواقع بارندگی تخریب‌شده و یا در شرایط نامناسبی قرار می‌گیرد که تردد از آن به‌دشواری انجام می‌شود.

به‌هرحال انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر مسؤولان راه و شهرسازی و راهداری در جهت اجرای طرح تعریض این محور گام برداشته و از سوی دیگر لااقل تا قبل از آغاز بارندگی‌های جاری شرایط را برای بهسازی و بهبود وضعیت پل آن مهیا کنند.

پس از پیگیری‌های فراوان پس از سال‌ها خبرهای خوشی از جادهٔ سراب یاس به گوش می‌رسد.

در همین راستا وحید کرم الهی معاون اداره راه‌وشهرسازی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، بیان کرد: مهم‌ترین مشکل جاده سراب یاس متناسب نبودن عرض جاده با حجم ترافیکی آن است که در همین راستان اداره راه و شهرسازی لرستان در سال‌های گذشته توافقی را با ارتش امضا کرده است.

وی بابیان اینکه ارتش در ازای واگذاری زمین خواستار ساخت دیوار بتنی به طول سه کیلومتر در این مسیر بود، افزود: در همین راستا مناقصه‌ای برگزار و پیمانکار طرح مشخص شد و روند آغاز عملیات در هفته دولت آغاز شده که در صورت تأمین اعتبار 23 میلیارد ریالی این طرح در تابستان آینده اتمام می‌پذیرد.

معاون مدیریت ساخت و توسعه راه‌های راه‌وشهرسازی لرستان اظهار کرد: برای مشخص شدن پیمانکار طرح تعریض جاده نیز طی روزهای آینده مناقصه برگزار می‌کنیم؛ لازم به ذکر است که عرض جاده در حال حاضر هفت متر است که پس از تعریض به 11 متر می‌رسد.

کرم الهی با اشاره به اینکه علاوه بر دیوارکشی و تعریض جاده در این مسیر یک پل نیز ساخته خواهد شد، تصریح‌کرد: عملیات اجرایی پل از اسفند سال گذشته آغازشده و بر اساس برآوردها و در صورت تأمین اعتبار 51 میلیارد ریالی آن طی 18 ماه پل ساخته می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 10 شهریور 98، کد خبر: 13980607000006، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین