پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به گذشت پنج ماه از سیل، آخرین وضعیت بخش کشاورزی، مسکونی، اصناف و روستایی منطقه را توصیف کرد.

شعار سال: سیدحمیدرضا کاظمی،نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر، بیان کرد: یکی از مشکلات موجود برای افرادی است که منازل آن‌ها کاملا تخریب شده است و سرعت ساخت‌وساز خانه‌های تخریب شده با توجه به نزدیک بودن فصل سرما پایین است و با این روند قطعا به نتیجه نخواهیم رسید.

وی در ادامه با بیان این‌که در بخش کشاورزی حجم خسارات بسیار گسترده است و برآوردی که دولت برای پرداخت خسارات داشته است در مقایسه با خسارات وارده اصلا قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: تفاوتی در بخش کشاورزی بین لرستان با خوزستان و گلستان است و آن این‌که در خوزستان و گلستان شاهد آب گرفتگی بودیم و کشت کشاورزان از بین رفته است و دولت نیز بابت کشت به آن‌ها خسارات پرداخت می‌کند، اما در پلدختر و معمولان کلا به زیرساخت‌های کشاورزی آسیب وارد شده است و زمین یا تاسیسات کشاورزی را آب برده است. لذا خساراتی که دولت می خواهد بپردازد اصلا به جایی نخواهد رسید و مردم از این بابت نگران و ناراحت هستند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر در بخش اصناف نزدیک به هزار واحد صنفی خسارت دیده‌اند. بنده به وزیر صنعت و معدن و تجارت پیشنهاد دادم تا اطلاعات دقیق در اختیار اصناف کشور قرار گیرد تا آن ها به اصناف خسارت دیده کمک کنند و بخشی از خسارات از طریق کمک های مردمی جبران شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود برای خودروهای خسارت دیده در سیل، بیان کرد: خودروهایی در سیل به طور کلی مفقود شده است یا خودروهایی که حدود سه متر زیر گل بوده اند اما تا این لحظه حتی یک ریال خسارت بابت خودروهای خسارت دیده به صاحبان این خودروها پرداخت نشده است.

نماینده پلدختر ادامه داد: پل‌هایی که منطقه شرق و غرب رودخانه را به یکدیگر وصل می‌کردند، تخریب شده‌اند، سه پل هنوز ساخته نشده است و بنده آن‌ها را به وزیر راه نشان دادم اکنون انتظار است سریع‌تر این پل ها ساخته و مشکل ارتباطی بر طرف شود.

وی افزود: راه‌های روستایی نیز خسارت دیده‌اند و قطعا پس از اولین بارندگی با مشکل روبه‌رو خواهند شد. باید فکری به حال این راه شود. جاده اصلی خرم آباد و پلدختر با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد اما انتظار است در بازسازی این جاده تسریع شود.

کاظمی در پایان گفت: در خصوص منازل تعمیری که حدود ۸۰ درصد از خسارت دیدگان را تشکیل می‌دهند اقدامات لازم انجام شده و بعضا پایان کار ساماندهی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 23 مرداد 98، کد مطلب: 22021: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین