پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
شناسایی نیاز بازار ، میزان تقاضا و انتظار مشتریان سه محور اساسی تولیدات را رقم می زنند. این سه موضوع اگرچه برای همه بنگاه ها و بخش های تولیدی یکسان هستند اما برآورده کردن آنها همیشه امکان پذیر نیست.

شعار سال: مسئله تولید در شرایطی فعلی بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. موضوعی که درباره تولید باید در نظر داشت تولید سود محور است. حجم نقدینگی مورد استفاده بنگاه ها زمانی می تواند در امر تولید گره گشای نظام اقتصادی کشور باشد که با مطالعه درست در بستر سود دهی قرار گیرد. در شرایطی که بسیاری از بخش های مهم تولیدی کشور تحت تحریم های ظالمانه قرار گرفته دستیابی به این مهم کمی سخت است اما مرور کارنامه بخش های مختلف نشان می دهد که در چند حوزه علیرغم شرایط بسیار حاد بین المللی اتفاقات مهمی در حال رخ دادنست که می توان از آنها به عنوان الگوی تولید و منابع استفاده کرد. مسائلی که وجه تمایز دو بنگاه فعال در یک صنف با بهره دهی متفاوت را سبب می شوند زیاد نیستند اما دشورای های خودشان را دارند. شناسایی نیاز بازار ، میزان تقاضا و انتظار مشتریان سه محور اساسی تولیدات را رقم می زنند. این سه موضوع اگرچه برای همه بنگاه ها و بخش های تولیدی یکسان هستند اما برآورده کردن آنها همیشه امکان پذیر نیست که مهمترین آن به دلایل مدیریتی و انتخاب نوع استراتژی مربوط می شود.

موفقیت های پتروشیمی امیرکبیر در چندسال گذشته سبب شد تا نگاه آماری دقیقی از چند سال پیش تا کنون به آن داشته باشیم. امیرکبیری ها طی چندسال گذشته همواره بر نوار موفقیت حرکت کردند و این موضوع سبب شده که امروز جایگاه مناسبی در حوزه فعالیتشان در کشور داشته باشند. البته شاید برخی منتقدین حضور وزارت کار در این موفقیت بی تأثیر ندانند اما باید گفت در واقع حضور موفق در عرصه تولید و میزان سود دهی ربطی به این ماجراها ندارد کما اینکه حضور بخش های مختلف دولت در بنگاه های دیگر همیشه موفقیت آمیز نبوده است.

امیرکبیری ها از سال 94 تا پایان خرداد 98 موفق به تولید 5.387.990 تن در 13 گروه از محصولات خود شدند که یعنی در هرماه 138.153 تن تولید را به خود اختصاص دادند که رقم بسیار قابل توجهی است.

این شرکت پتروشیمی از سال 95 تا پایان سه ماهه سال سال 98 درصد سود انباشته خود را افزایش داده که به طور میانگین هر ماه 4.8 درصد سود خود را بیشتر کرده که در شرایط بد اقتصادی و تحریمی می تواند بسیار امیدوار کننده باشد.

در طرف دیگر ماجرا نیز جمع دارایی هایی این شرکت در مجموع از سال 95 تا خرداد 98 افزایش 69 درصدی داشته که به طور متوسط هرماه دو درصد به مجموع دارائی های خود افزوده است.

اما موضوع مهم درباره امیرکبیر افزایش قابل توجه سود هر سهم این مجموعه پتروشیمی از چندسال قبل تا کنون است. امیرکبیری ها از سال 95 تا خرداد 98 سود هرسهمشان 533 درصد افزایش را نشان می دهد که یعنی هرماه موفق به افزایش 14 درصدی سود سهامشان شده اند.

آمار پیش رو به خوبی حکایت از وضعیت درخور توجه امیرکبیر دارد و می تواند یک الگوی مناسب برای بخش های مرتبط باشد زیرا در شرایط فعلی این مسئله نیاز اساسی کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نبض بازار، تاریخ 20 شهریور 98، کد مطلب: 46352: www.nabzebaazaar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین