پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
مستنداتی رسید که بخشی از آن مربوط به فاکتور‌های خرید لباس ورزشی از یکی از فروشگاه‌های لوازم ورزشی واقع دربندرامام بود! فاکتور‌هایی که بیش از ۲ میلیارد تومان خرید وسایلی، چون کفش، تی‌شرت و توپ فوتبال را شامل می‌شود و براساس این مستندات ادعا شده بود که هیچیک ازاین کالا‌ها به دست کارکنان مجتع پتروشیمی امیرکبیر نرسیده است!
شعار سال: هفته گذشته مستنداتی رسید که بخشی از آن مربوط به فاکتور‌های خرید لباس ورزشی از یکی از فروشگاه‌های لوازم ورزشی واقع دربندرامام بود! فاکتور‌هایی که بیش از ۲ میلیارد تومان خرید وسایلی، چون کفش، تی‌شرت و توپ فوتبال را شامل می‌شود و براساس این مستندات ادعا شده بود که هیچیک ازاین کالا‌ها به دست کارکنان مجتع پتروشیمی امیرکبیر نرسیده است!
با بررسی این فاکتور‌ها به نتایج مشابه و مبهمی دست یافت که قابل تامل است. نکته اول آنکه ۶ فاکتور ارسالی، درحدود قیمت ۳۵۰ میلیون تومان تا ۳۸۰ میلیون تومان بسته شده است. تعداد خرید در هر یک متفاوت است، اما به هرحال سعی شده تا رقم نهائی فاکتور از ۳۸۰ میلیون تومان فراتر نرود و درعین حال ارزان‌تر از ۳۵۰ میلیون تومان هم نشود.
نکته دوم قیمت متفاوت یک جنس مشابه دراین فاکتورهاست. یک فاکتور مشابه با درج خرید توپ فوتبال مولتن است که در یک فاکتورهر عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان محاسبه گردیده و در فاکتوری دیگری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان!
اگرچه باید تاکید کرد توپ فوتبال مولتن اگر مدل آن مشخص نگردد قطعا دریافتن صحت قیمت آن کاری آسان نخواهد بود. چراکه قیمت مدل‌های مختلف این توپ فوتبال از ۵۷ هزار تومان آغاز می‌شود و بعضا تا یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان نیز بفروش میرسد.
نکته سوم را باید در عدم ارائه مدل محصولات بفروش رسیده جستجو کرد که امکان پیگیری قیمت واقعی را ناممکن می‌کند. درعین حال در این فاکتور‌ها نکته قابل تامل دیگر آن بود که این فروشگاه علی رغم همکاری مستمر با این مجتمع، اما تا کنون تخفیفی برای فروش محصولات ورزشی خود به پتروشیمی امیرکبیر ارائه نداده است و همواره بخش تخفیف در فاکتور‌ها خالی مانده است.
نکته چهارم، پیگیری خبرنگار ما از برخی از کارکنان فعال دراین مجتمع پتروشیمی است که در نهایت به این نکته ختم می‌شود که حداقل هیچ کدام از بانوان این مجتمع کفش زنانه جفتی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی را به چشم ندیده اند. اگرچه شاید دلیل آورده شود که این کفش‌ها به جایی دیگر اهدا گردیده که قطعا در راستای روشن سازی افکار عمومی، انتشار جزئیات اهدای این کفش‌ها و سایر لوازم ورزشی لازم است!
برهمین اساس با ایجاد ارتباط تلفنی با مدیرعامل مجتمع پتروشیمی امیرکبیر خواستار پاسخگوئی شفاف به این امر شد که آقای مدیرعامل خواستارپاسخگوئی روابط عمومی این شرکت شد.
ارتباط تلفنی بعدازظهر روز سه شنبه هفته گذشته با روابط عمومی این مجموعه که به نظر می‌رسید پیش ازاین در جریان این فاکتور‌ها به نوعی قرار گرفته بود، ایجاد شد.  دراین تماس خواستار پاسخگوئی شفاف مسوولان این مجموعه به ابهامات مذکور شد و بخشی از مستندات موجود را برای این مجموعه ارسال کرد تا پاسخی شفاف درخصوص این فاکتور‌ها و ابهامات موجود در خصوص آنان ارائه شود. اگرچه در آنزمان مدیر روابط عمومی این شرکت مستمرا با نشست حضوری برای پاسخگوئی و نشستی خصوصی در این رابطه اصرار داشت، اما با تاکید بر شرایط سخت روز‌های کرونایی خواستار پاسخگوئی آنلاین چه به صورت صوتی و یا تصویری شد، اما همچنان اصرار بر ملاقات حضوری بی قید و شرط بود. بنابر فایل‌های صورتی موجود علی رغم تاکید خبرنگار بر شرطی مبنی بر نشست حضوری برای تکمیل گزارش خود و تاکید بر اینکه تنها حضور ما در دفتر پتروشیمی امیرکبیر (دفترتهران) در راستای دریافت پاسخ شفاف این مجموعه خواهد بود، اما مدیرروابط عمومی این مجموعه بار‌ها و بار‌ها تاکید کرد زیربار چنین شرطی نمی‌رود و خواستار جلسه‌ای بدون هیچگونه قید شرط و شروطی برای انتشار این فاکتور‌ها شد.
درنهایت روز پنجشنبه یعنی ۲ روز پس از درخواست توضیحات این مجموعه پس از بی خبری کامل از نتایج این بررسی، پیغامی متنی به مدیرروابط عمومی پتروشیمی امیرکبیرو مدیرعامل این شرکت ارسال می‌گردد و خواستار ارائه توضیحات می‌شویم و تاکید می‌شود که در صورت عدم پاسخگوئی گزارش روز شنبه اول وقت، یعنی روز گذشته منتشر خواهد شد. مدیرروابط عمومی تماس می‌گیرد و بازهم اصرار بر برگزاری جلسه‌ای با حضور معاونت مالی مجموعه می‌کند. اما خبرنگار  از حضور سرباز می‌زند و خواستار پاسخی مکتوب و یا ارائه توضیحات مسوولان از طریق تماس صوتی و یا تصویری می‌شود. این کش مکش به نامه‌ای رسمی به این مجموعه ختم می‌گردد که اگر پاسخی شفاف به این ابهام داده نشود روز یکشنبه صبح این گزارش منتشر خواهد شد. تا ساعت انتشار این خبر دیگر خبری از مسوولان این مجموعه نشد و ناچار به انتشار این گزارش شد!
حال این سوال همچنان به قوت خود باقی است که ماجرای این فاکتور‌ها چیست؟ به هرحال یک چیز کاملا مشخص است عدم پاسخگوئی ۵ روزه مسوولان این مجموعه علی رغم پیگیری‌های مستمر خبرنگار با اماواگر‌های بسیاری مواجه است چراکه اگر چنین فاکتور‌هایی واقعی نبود و یا چنین چیزی صحت نداشت قطعا تا کنون مسوولان مجتمع پتروشیمی امیرکبیر به این موضوع واکنش جدی نشان می‌دادند. اما قطعا پاسخگو نبودن مسوولان این مجتمع پیامی دارد..
لازم به توضیح است مستندات ارسالی ابعاد گسترده‌ای از ابهامات مالی دراین مجتمع پتروشیمی دارد که این بخش به دلیل پیگیری صورت گرفته فعلا منتشر گردیده و مابقی در زمان‌هایی دیگر و با پیگیری مجدد آن از مسوولان امر منتشر خواهد شد. قطعا عدم پاسخگوئی مسوولان این مجتمع ما را در انتشار مابقی مستندات که ابعادی گسترده‌تر نیز دارد مصمم‌تر خواهد کرد!
 
دلیل عدم پاسخگویی مسوولان پتروشیمی در خصوص فاکتور‌های خرید لباس ورزش چیست؟
دلیل عدم پاسخگویی مسوولان پتروشیمی در خصوص فاکتور‌های خرید لباس ورزش چیست؟
دلیل عدم پاسخگویی مسوولان پتروشیمی در خصوص فاکتور‌های خرید لباس ورزش چیست؟
 
دلیل عدم پاسخگویی مسوولان پتروشیمی در خصوص فاکتور‌های خرید لباس ورزش چیست؟
 
دلیل عدم پاسخگویی مسوولان پتروشیمی در خصوص فاکتور‌های خرید لباس ورزش چیست؟
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نفتی ها، تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۱۲۱۶، naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین