پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۳۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
با انعقاد قرارداد ده ساله با پالایشگاه بیدبلند، ضمن مرتفع شدن مسئله تامین پایدار خوراک، ظرفیت کوره‌های گازی مجتمع به ظرفیت اسمی تعیین شده یعنی۲۳۳ هزارتن درسال خواهد رسید.
شعار سال: پتروشیمی امیرکبیر با انعقاد قرارداد ۱۰ ساله خرید خوراک اتان از پالایشگاه گاز بیدبلند، گامی بلند در راستای تحقق تامین پایدار خوراک گازی و رفع مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش تاریخی خود برداشت.
 
هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه بیدبلند

پهلوانی، مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر که پیش‌تر این قرارداد را برای مدت سه سال منعقد و امضاء کرده بود، اکنون پس از رایزنی و توافقات جدید با هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه بیدبلند مدت قرارداد مذکور را به ١٠ سال افزایش داده و قرارداد جدید را منعقد کرده است.

این رویداد مهم که توسط سامانه کدال به اطلاع سهامداران نیز رسیده است، چشم انداز، آینده و سودآوری این شرکت را به امری درخشان و جذاب برای سهامداران تبدیل کرده است.

همواره ۳۰ تا۳۸ درصد ظرفیت طراحی خوراک گازی اتان در پتروشیمی امیرکبیر طی سنوات گذشته تأمین شده است. اما با انعقاد قرارداد ده ساله با پالایشگاه بیدبلند، ضمن مرتفع شدن مسئله تامین پایدار خوراک، ظرفیت کوره‌های گازی مجتمع به ظرفیت اسمی تعیین شده یعنی۲۳۳ هزارتن درسال خواهد رسید.
 
ضریب تبدیل ۸۵ درصدی

دسترسی پایدار به خوراک گازی اتان با توجه به ضریب تبدیل ۸۵ درصدی این نوع خوراک به گاز اتیلن و قیمت مناسب آن نسبت به خوراک‌های مایع، از تخریب کوره‌های گازی مجتمع و افزایش تعداد دفعات عملیات decock ممانعت به عمل آورده و در پی این تحولات شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در سودآوری شرکت خواهیم بود.
 
پتروشیمی امیر کبیر با تولید ۱،۷۲۹،۰۰۰ تن سالانه انواع محصولات پلی الفینی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده پلی اتیلن در بازار‌های داخلی و خارجی در صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود.

با توجه به محاسبات مالی و اقتصادی ۸۵-۷۰درصد قیمت تمام شده پتروشیمی امیرکبیر را خوراک به خود تخصیص می‌دهد. پیش بینی می‌شود با انعقاد این قرارداد، سودآوری شرکت رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نفت ما، تاریخ انتشار:۲۶ آذر۱۳۹۹، کدخبر: naftema.com، ۱۳۱۱۲۸
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
وقتی ما در داخل کشور میتونیم در این حد و در این سطح فعالیت هایی خفن صنعتی مهندسی داشته باشیم حیف نیست با بهانه های واهی جلوی دست و پامون رو بگیریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین