پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌ اظهار کرد: تاکنون حدود 52 طرح در مجلسین آمریکا بعد از توافق برجام علیه ایران مطرح شده که عمده این طرح‌ها در مغایرت با برجام بوده است.

شعار سال:

کاظم جلالی با اشاره به برخی موضع‌گیری‌ها در ارتباط با برجام، اظهار کرد: چند روز پیش شاهد این بودیم که گزارش آقای بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد برجام منتشر شد. متأسفانه این گزارش کاملاً یکطرفه بود و در آن به  نکته مثبتی در مورد ایران اشاره نشده بود.

وی با بیان اینکه در این گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد به فعالیت‌های موشکی ایران اشاره کرده بود، ‌افزود: این فعالیت‌ها مغایر با برجام نیست و در این توافق تأکید شده که ایران نباید به سمت طراحی کلاهک‌های هسته‌ای برود نه این که توان موشکی  خود را ارتقاء ندهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه در گزارش مورد اشاره تأکید شده که اقدامات موشکی ایران منجر به تنش در منطقه می‌شود، اظهار کرد: این ادعای عجیبی بود که از سوی آقای بان‌کی‌مون مطرح شد در حالی که ایشان به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد دقیقاً می‌دانند که عوامل تنش در منطقه چه کشورهایی هستند. ایشان به جای اینکه در مقام دبیرکل سازمان ملل به ارائه گزارش در مورد اجرای برجام بپردازد به عنوان نماینده گروه 1+5 ایفای نقش کرده بود و متأسفانه هیچ دفاعی از عملکرد ایران در اجرای برجام انجام نداد.

وی با بیان اینکه آقای بان‌کی‌مون در این گزارش به اعتراضات ایران مبنی بر اینکه برخی از طرف‌های مقابل به  تعهدات خود در اجرای برجام عمل نمی کنند  اشاره ای نکرده است ، افزود: تاکنون بعد از برجام در مجلسین آمریکا 52 طرح علیه ایران مطرح شده که عمده آنها مغایر با برجام است.

جلالی با اشاره به اینکه تاکنون از این 52 طرح سه طرح تصویب شده و مابقی در مرحله بررسی است، افزود: از دیگر سو دولت آمریکا نیز در برابر اقدامات مجلسین این کشور عملکرد و واکنش جدی ندارد و بعضاً  به واکنش‌هایی چون تهدید به وتوی این طرح‌ها اکتفا کرده است.

این نماینده مجلس به صحبت‌های چند روز پیش رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آقای لاریجانی از سازمان انرژی اتمی خواست که ظرف دو ماه طرح ایجاد کارخانه غنی‌سازی را تهیه کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 4 مرداد 1395، کد مطلب: 201322: www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین