پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۳۹۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
بحث آبیاری یکی از موضوعات اصلی چیتگر بوده؛ از چندسال گذشته آب چیتگر قطع شده و وضعیت کنونی هم پاسخگو نیار این مجموعه نیست.

شعارسال: مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در صدوشصت‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران نسبت به خشک شدن پارک جنگلی چیتگر هشدار داد و صبح امروز به همراه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و شهردار منطقه ۲۲ از آخرین وضعیت این پارک بازدید به عمل آورد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی بازدید چند ساعته از مجموعه چیتگر عنوان کرد: لازم است اگر به دنبال ایجاد فضا سبز هستیم مشکلات فضا سبز شهر تهران را حل کنیم. مساله اصلی چیتگر بحث آبیاری است که از چند سال پیش آب چیتگر قطع شد و وضعیت کنونی پاسخگو نیاز این مجموعه نیست.

او اظهار کرد: دو راهکار برای حل این موضوع با توجه به بدهی سنگین به آب منطقه‌ای وجود دارد. ما به آب و فاضلاب کمک‌های زیادی کردیم .در صحن شورا کمک‌های برای توسعه تصفیه خانه ارائه شد طبیعتا در مقابل می توانستیم امتیازهایی بگیریم و مشکل چیتگر را حل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تجربه موفق شهرداری منطقه ۴ بیان کرد: راه دوم مشابه کاری است که منطقه ۴ برای پارک لویزان انجام داده است از این رو تهاتر سه گانه‌ای صورت گرفته و قراردادی بسته شد که به ازا مجوزهایی که شهرداری می‌دهد، هزینه آبیاری پارک تهاتر شود.

فراهانی گفت: مساله اصلی این است که باید بحث آب حل شود. با این وضعیت کاشت درخت فایده ندارد. وقتی آب نداریم سئوال این است که چرا درخت کاشتیم. وقتی نهضت درختکاری انجام می دهیم که مشکل آب حل شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به این‌که موضوع آتش سوزی بوستان جنگلی چیتگر باید بررسی شود، اظهار کرد: براساس گزارشات به دست آمده آتش‌سوزی‌ها عمدی است. قضاوت نمی‌کنم چه کسانی این کار را انجام داده‌اند اما موضوع باید پیگیری شود به خصوص این‌که بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ چیتگر بوده است. به نظر می‌رسد تنها ۲۰ درصد آتش‌سوزی‌ها علت مردمی داشته باشد و ۸۰ درصد دیگر آتش‌سوزی‌ها هدایت شده صورت می گیرد و به منظور ضربه به مدیریت شهری صورت گرفته است.

فراهانی تاکید کرد: از سوی دیگر در مورد چارت سازمانی صحبت‌هایی شد و مساله اساسی این است که چرا شهرداری منطقه ۲۲ از سال ۹۳ تا کنون به فکر اصلاح چارت سازمانی نبوده تا بدین گونه شاهد خشک شدن بوستان جنگلی چیتگر نباشیم.

او با بیان سایر مشکلاتی که برای بوستان جنگلی چیتگر ایجاد شده، افزود: بحث شیوع آفات امر دیگری است که بر اساس آماری که داریم در حال حاضر سه هزار درخت در منطقه چیتگر آفت زده هستند که در ابتدا این تعداد ۱۰۰ درخت بود که اگر این آفات جمع‌آوری نشود، تعداد درخت بیشتری آسیب می‌بینند. مدیریت این مجموعه باید قوی باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به این‌که ۴۰ درصد آب‌های چاه‌های چیتگر در اختیار مجموعه سوارکاری و پارک آبی حاشیه این منطقه است، تصریح کرد: نباید زمانی که درختان چیتگر به دلیل کم آبی دچار بحران است، اجازه چنین بهره‌برداری را بدهند.

فراهانی تصریح کرد: پس از قطع آب بوستان جنگلی چیتگر، پساب شهرک شهید باقری جهت استفاده برای آبیاری درختان این بوستان استفاده می‌شود که به هیچ عنوان پاسخگو نیاز آبی این مجموعه نیست و به عقیده من، راهکار اصلی حفظ بوستان جنگلی چیتگر، احیا لوله ۵۰۰ میلی‌متری انتقال آب است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عکس‌های گرفته از سال ۸۸ از این بوستان، گفت: زمانی که عکس‌های سال ۸۸ از بوستان چیتگر را نگاه و با امروز مقایسه می‌کنیم، شاهد خشک شدن بیشتر درختان هستیم که برای جلوگیری از بیشتر شدن آن باید مشکلات برقراری مجدد آب بوستان چیتگر با جدیت دنبال شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار:27شهریور1398 ، کدخبر: 22733: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
چیتگر خشکسالی و آفت زدگی رو با هم تجربه داره می کنه. بعد برین توی شهرداری طرح های غیر اولویت دار اجرا کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
خدا به این پارک و درخت هاش رحم کنه
ناشناس
Germany
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
چیتگر فقط ویترین فروش املاک دور دریاچه بود که انجام وظیفه کرد. بقیه اش مهم نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین