پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
درست یک هفته قبل از المپیاد ملی، در تاریخ 25 مردادماه، نامه امکان حضور در مسابقات کافا در این رده برای تیم دختران زیر 15 سال ارسال شده و فرصت خوبی دست داده بود تا بازیکنان تیم از میان استعدادهای حاضر در المپیاد انتخاب شوند.
شعارسال: تیم فوتبال دختران زیر 15 سال ایران در تورنمنت نوجوانان آسیای مرکزی موسوم به کافا با سه پیروزی قهرمان شد. این مسابقات با حضور کشورهای عضو اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی برگزار می‌شود و ایران نیز یکی از اعضای این اتحادیه است.

خبر قهرمانی این تیم در روزهایی که فوتبال ایران شرایط چندان خوبی ندارد، بارقه امید را در دل‌ها زنده کرد. موفقیت دختران زیر 15 سال نوید روزهای بهتر برای فوتبال زنان را می‌داد.

بازیکنان این تیم از میان نوجوانان حاضر در مسابقات فوتبال المپیاد ملی انتخاب شده‌اند. درست یک هفته قبل از المپیاد ملی، در تاریخ 25 مردادماه، نامه امکان حضور در مسابقات کافا در این رده برای تیم دختران زیر 15 سال ارسال شده و فرصت خوبی دست داده بود تا بازیکنان تیم از میان استعدادهای حاضر در المپیاد انتخاب شوند.

روند استعدادیابی برای المپیاد اما اتفاقی یک‌روزه نبود. از یک سال قبل یعنی سال 97 در استان‌های مختلف استعدادیاب‌ها تلاش کرده بودند بازیکنان مستعد را انتخاب کنند و بعد از آموزش به المپیاد ملی فوتبال بفرستند.

طبق گفته شادی مهینی، سرمربی تیم دختران زیر 15 سال، 100 بازیکن انتخاب شده بودند که 40 نفر آنها به اردوی اول دعوت شدند و بعد از ارزیابی 26 بازیکن به اردوی دوم راه پیدا کردند. از این تعداد 18 نفر به مسابقات کافا اعزام شدند. در واقع تیم شرکت‌کننده در تورنمنت کافا حاصل یک پروسه یک‌ساله در سراسر کشور بود.

اما اهمیت قهرمانی دختران نوجوان فوتبال ایران در تورنمنت کافا امکان حضور این تیم در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در سال آینده است.

توجه به فوتبال پایه زنان در دوره‌ای هرچند کوتاه، حالا تیمی را ساخته و آماده کرده که می‌تواند در سال‌های آینده در رده سنی جوانان و بزرگسالان برای فوتبال ایران افتخارآفرینی کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 1 مهر 1398 ، کدخبر: 343081 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
چقدر خوب در ورزش بانوان داریم پیشرفت میکنیم علی رغم همه مشکلات و کمبودها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین